To 16 km odcinka DK47 Rdzawka–Nowy Targ, z widokiem na Tatry. Położona w górskim terenie nowa trasa klasy GP (ruch główny przyspieszony) ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, do tego estakady, mosty i wiadukty, a odcinkami biegnie w wykopach. Kosztowała prawie miliard złotych. – W efekcie prowadzonych inwestycji Kraków z Nowym Targiem został połączony na całym przebiegu drogą dwujezdniową, co ma kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Choć dla podróżujących jazda nową dwupasmówką będzie ogromnym ułatwieniem, to nadal jednak jest to teren budowy. Do całkowitego sfinalizowania prac brakuje kilku elementów. Jeden z nich to budowa połączenia starej zakopianki z węzłem Klikuszowa, co wymagało przełożenia ruchu na nową drogę. Bez tego realizacja prac byłaby niezwykle uciążliwa dla korzystających z trasy. – Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie poprowadzić prace bez narażania kierowców na utrudnienia i stres związany ze staniem w korkach – tłumaczy GDDKiA.
Nowa droga pozwoli kierowcom ominąć gigantyczne korki
Obecnie nie ma możliwości przejazdu przez starą zakopiankę w dwóch miejscach: w okolicy budowanego węzła Klikuszowa oraz w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu jest możliwy przez węzeł Obidowa, a także przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę.
Czytaj więcej
Rozmachu nie ma, ale nie będzie się też czego wstydzić – tak w skrócie można podsumować planowane w tym roku przez lokalne władze inwestycje.
Ale cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest już dwujezdniowa i dwupasmowa. Pozwoli kierowcom na ominięcie Nowego Targu i miejscowości Klikuszowa, gdzie w sezonie turystycznym tworzą się ogromne korki. Na budowanym odcinku o długości 16 km klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), poprowadzonego w nowym śladzie i kosztującego blisko miliard złotych, powstało 27 obiektów: mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (liczy 687 metrów, a jezdnia biegnie nawet 24 metry nad ziemią) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 metrów nad rzeką Czarny Dunajec i ul. Ludźmierską w Nowym Targu). W ramach inwestycji powstały także cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.