Tramwaj do Wilanowa przyhamował. Prace na ostatnim odcinku zatrzymane przez sąd

Zwalnia budowa tramwaju do Wilanowa. Ta największa inwestycja Tramwajów Warszawskich i jedna z największych tego rodzaju w kraju, boryka się z kolejnymi problemami.

Publikacja: 06.09.2023 17:41

Tramwaje powinny dojechać do Wilanowa w połowie przyszłego roku. Nowa trasa będzie liczyć prawie 8 k

Tramwaje powinny dojechać do Wilanowa w połowie przyszłego roku. Nowa trasa będzie liczyć prawie 8 kilometrów i 31 przystanków, będzie na niej działać system zielonej fali

Foto: Bloomberg

Nie uda się włączyć do ruchu ulic Goworka i Spacerowej we wrześniu, jak planowano. Okazuje się, że będzie to możliwe dopiero w listopadzie – poinformowały Tramwaje Warszawskie. Przyczyną mają być przedłużające się prace przy linii ciepłowniczej.

Kolejnym problemem stało się wstrzymanie prac w samym Wilanowie. Zdecydował o tym warszawski Sąd Rejonowy, który na wniosek inwestora Miasteczka Wilanów - spółki Polnord – wydał decyzję o zabezpieczeniu, wstrzymującą prace na 500-metrowym odcinku al. Rzeczpospolitej. Mają się tam znaleźć dwa przystanki: przy Świątyni Opatrzności Bożej oraz przed skrzyżowaniem z ul. Branickiego. Przyczyną jest spór o znajdująca się na tym terenie infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, która została wybudowana przez dewelopera, ale do tej pory nie przejęło jej miasto.

Budowa tramwaju do Wilanowa natrafia na różne problemy

Tramwaje Warszawskie zapowiedziały odwołanie od postanowienia sądu. - Uważamy, że jest ono nieuzasadnione, a zatrzymanie robót w tym miejscu może opóźnić oddanie do użytku końcowej części trasy tramwajowej do Wilanowa – powiedział rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.

Czytaj więcej

Autobusy i tramwaje będą jeździć częściej. Komunikacja miejska wraca z wakacji

Budowa tramwaju do Wilanowa co rusz natrafia na różnego rodzaju problemy. Za wolne tempo prac wykonawca inwestycji, firma Budimex, był już krytykowany w ubiegłym roku, gdy po rozpoczęciu prac w końcu sierpnia trudno było dopatrzyć się w nich postępu. Zamknięcie na czas budowy ulic w jej rejonie doprowadziło do gigantycznych korków. Przyczyną opóźnień miały okazać się wtedy podziemne instalacje, których nie było w aktualnej dokumentacji projektowej.

Tramwaje dojadą do Wilanowa w połowie przyszłego roku?

W pierwszy poniedziałek września otwarto dla tramwajów ulicę Puławską. Kursują tam trzy linie: nr 4, 10 i 18, które w szczycie mają jeździć co 8 minut, a poza nim co 12 minut. To jednak o dwie linie mniej w porównaniu do okresu sprzed zamknięcia torowiska – zabrakło linii nr 14 i 35. To rezultat przygotowań do wprowadzenia docelowej organizacji ruchu po otwarciu trasy do Wilanowa. Linie 14 i 35 mają być skierowane na inną trasę.

Tramwaje powinny dojechać do Wilanowa w połowie przyszłego roku. Nowa trasa będzie liczyć prawie 8 kilometrów i 31 przystanków, będzie na niej działać system zielonej fali. Czas przejazdu z Wilanowa do stacji Metro Centrum zajmie pół godziny. Inwestycja ma połączyć z Wilanowem Wolę, Odolany, Ochotę i Mokotów. Łączny koszt przedsięwzięcia wraz wyposażeniem nowej trasy w tabor i infrastrukturę towarzyszącą sięga 1,2 mld zł.

Nie uda się włączyć do ruchu ulic Goworka i Spacerowej we wrześniu, jak planowano. Okazuje się, że będzie to możliwe dopiero w listopadzie – poinformowały Tramwaje Warszawskie. Przyczyną mają być przedłużające się prace przy linii ciepłowniczej.

Kolejnym problemem stało się wstrzymanie prac w samym Wilanowie. Zdecydował o tym warszawski Sąd Rejonowy, który na wniosek inwestora Miasteczka Wilanów - spółki Polnord – wydał decyzję o zabezpieczeniu, wstrzymującą prace na 500-metrowym odcinku al. Rzeczpospolitej. Mają się tam znaleźć dwa przystanki: przy Świątyni Opatrzności Bożej oraz przed skrzyżowaniem z ul. Branickiego. Przyczyną jest spór o znajdująca się na tym terenie infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, która została wybudowana przez dewelopera, ale do tej pory nie przejęło jej miasto.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Inwestycje
Na majówkę nad morzem dojedziemy w korkach
Inwestycje
Najlepsze samorządowe inwestycje dwóch dekad Polski w Unii Europejskiej
Inwestycje
Lokalne inwestycje finansowane z funduszy UE. "Nie mamy powodów do kompleksów"
Inwestycje
Wznowiono budowy dróg. Wiemy, w których regionach inwestycje będą największe
Inwestycje
Kraków rewitalizuje forty. Zyskują nowe, czasem zaskakujące funkcje
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił