Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.10.2025 21:47 Publikacja: 21.01.2016 20:14
Inwestycje w portach Szczecin i Świnoujście mają kosztować 1,3 mld zł
Foto: LNG
Port w Świnoujściu szykuje się do rozbudowy połączenia promowego ze Szwecją. Powstanie nowe nabrzeże, rozbudowany zostanie system połączeń kolejowo-drogowych. Podobne działania podejmie port w szwedzkim Trelleborgu. Całe przedsięwzięcie ma usprawnić transport w korytarzu prowadzącym od Bałtyku po Adriatyk, który łączy Skandynawię z Europą Południową. Będzie zarazem pierwszym projektem polskich portów współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach nowej perspektywy na lata 2014–2020. Pieniądze mają pochodzić z funduszy CEF (Łącząc Europę – Connecting Europe Facility). Porozumienie dotyczące unijnej pomocy Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał jeszcze w końcu listopada ubiegłego roku. Umowa warta 28,9 mln euro zakłada realizację projektu w partnerstwie z portem i gminą Trelleborg. Będzie to kontynuacja współpracy nawiązanej w 2014 roku dla budowy tzw. autostrady morskiej. Ma ona ułatwiać rozwój transportu intermodalnego, który zakłada wykorzystanie różnych rodzajów transportowania towarów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas