To właśnie ta spółka stoi za sukcesem marki Kruger & Matz. Należący do Lechpolu brand podbił już rodzimy rynek smartfonów, tabletów, telewizorów i innych urządzeń elektroniki konsumenckiej. Ta jedna z największych marek rodzimej branży RTV nie zamierza jednak spocząć na laurach. Z jednej strony spółka zapowiada bowiem zagraniczną ekspansję, a z drugiej – jeszcze trwalsze związanie z regionem, z którego się wywodzi.
Kierowanej przez Zbigniewa Leszka spółce udało się zagospodarować rynkową niszę. W tzw. segmencie B-brandów, czyli produktów tańszych marek, sprzęty Lechpolu to absolutni liderzy. Przedsiębiorstwo powstało w 1990 roku jako jednoosobowa działalność. Od początku spółka związana jest z Garwolinem. Dziś zatrudnia ponad 200 osób. Obecnie sprzęt sygnowany marką Kruger & Matz produkuje w Chinach. Zbigniew Leszek, założyciel i prezes tej rodzinnej firmy, nie wyklucza jednak, że jeszcze w tym roku przeniesie część produkcji do naszego kraju. Pod Garwolinem miałyby powstać hale, w których byłyby składane telewizory Kruger & Matz. – Od pewnego czasu rozważamy taką koncepcję. Przyglądamy się programom unijnym, by złożyć wniosek o dotacje – potwierdza Zbigniew Leszek.
Jak zaznacza, gdyby był kłopot z pozyskaniem unijnych pieniędzy, inwestycja mogłaby być realizowana także z kredytów. W dalszej perspektywie w rachubę wchodziłoby również składanie produktów tzw. segmentu home audio.
Zbigniew Leszek jako wielki fan sportu myśli również o promowaniu swojej marki poprzez piłkę nożną. Jak ustaliliśmy, Lechpol i Legia Warszawa prowadzą rozmowy o współpracy. Kruger & Matz mógłby stać się jednym z partnerów stołecznej drużyny.
Ale – przy koncentracji na Polsce i Mazowszu – Lechpol jednocześnie stawia na zagraniczną ekspansję. Już w 2008 r. firma uruchomiła oddział w Rumunii, a rok później w Holandii. Teraz na celownik bierze kolejne kraje.