Startuje kampania „Urządzam swoje miasto”. Realizowana przez Związek Miast Polskich inicjatywa rusza tuż przed wyborami samorządowymi i ma za zadanie zwiększyć zainteresowanie udziałem w głosowaniu. Wszystko po to, by zachęcić lokalne społeczności do kształtowania otaczającego ich otoczenia.
– Za pośrednictwem kampanii dostarczamy Polakom wiedzy ma temat narzędzi i możliwości, które pozwalają mieszkańcom miast aktywniej uczestniczyć w życiu lokalnym i włączać się do zarządzania, a także budują dobre relacje z samorządami – wyjaśnia Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Związku Miast Polskich.
– W kampanii podkreślamy, że mieszkańcy mają wybór – mogą wybrać swoich przedstawicieli i im pozostawić podejmowanie decyzji w naszym imieniu, ale mogą też – i powinni – sami angażować się w urządzanie miasta – dodaje Andrzej Porawski, dyrektor Biura Związku Miast Polskich.
W kampanię Związku Miast Polskich wpisują się działania m.st. Warszawy. Stolica rozpoczęła realizację cyklu debat, szkoleń i warsztatów o samorządzie terytorialnym i samorządności. Podczas spotkań uczestnicy wzbogacą swoją wiedzę dotyczącą struktury i działań miasta, poznają narzędzia wspierające aktywność społeczną, m.in. budżet obywatelski, inicjatywę lokalną czy konsultacje społeczne.