Celem kongresu, który będzie odbywał się na tyskim Stadionie Miejskim (ul. Edukacji 7), jest przede wszystkim dostarczenie rzecznikom prasowym, redaktorom prasy miejskiej i pracownikom biur promocji wiedzy o najnowszych tendencjach, możliwościach i narzędziach nowoczesnego public relations, ale też integracja środowiska zajmującego się komunikacją w miastach, aby wzmacniać w ten sposób samorządność.
Wprowadzeniem do kongresu będą prelekcje – Zuzanny Skalskiej, analityka trendów ds. designu, innowacji i biznesu oraz Kamila Durczoka, dziennikarza radiowego i telewizyjnego, szefa portalu Silesion.pl.
Wśród tematów, którym będzie poświęcony pierwszy dzień Kongresu, są m.in.: aktualne trendy, strategie budowania marki terytorialnej, efektywność komunikacji miast, sposoby radzenia sobie z hejtem, zmiany w prawie prasowym i autorskim, problemy związane z zależnością i niezależnością prasy lokalnej, a także relacje między rzecznikiem prasowy a dziennikarzem. Drugiego dnia uczestnicy będą mogli wziąć udział w jednym z warsztatów (czas trwania – 5 godzin). Pierwszy z nich będzie poświęcony content marketingowi, a drugi – efektywnemu komunikowaniu się.
Kongres jest bezpłatny dla uczestników z miast członkowskich ZMP (w spotkaniu może wziąć udział kilku przedstawicieli z jednego miasta). Pokrywają oni jedynie koszty noclegu i dojazdu.
Zgłoszenia udziału można wysyłać do końca kwietnia.