Od 5 do 8 kwietnia trwać będzie Poznań Motor Show 2018 – największa w Polsce impreza wystawiennicza branży motoryzacyjnej – organizowany na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP). Zgromadzi przeszło 60 motoryzacyjnych premier i samochodów koncepcyjnych. Według Tomasza Kobierskiego, wiceprezesa MTP, tegoroczna edycja imprezy ma być rekordowa. – Motywem przewodnim targów jest hasło „Motoryzacja jutra”, co podkreśli zarówno liczba pojazdów koncepcyjnych, jak i tych z napędami alternatywnymi, które są przyszłością motoryzacji – zapowiada Kobierski.
Premiery nowych modeli
Poznańskie targi będą okazją dla importerów do zaprezentowania nowych modeli, które dopiero pojawią się na polskim rynku. BMW pokaże m.in. najnowszą sportową hybrydę plug-in i8 Roadster, nowy model M5 oraz kolejną generację modelu X4. Bawarska marka przedstawi pakiet cyfrowych usług ConnectedDrive oraz najnowsze rozwiązania z zakresu mobilności elektrycznej. Na stoisku Mercedesa pojawi się m.in. nowa Klasa A, a także Klasa G, modele AMG i Klasa E w wersji kabriolet. Z kolei Volkswagen pokaże nową generację swojego luksusowego SUV-a – Touarega. Światowa premiera tego samochodu odbyła się 23 marca w Chinach. Prezentacja w Poznaniu będzie jego pierwszą odsłoną w Europie.
Poznańskie targi będą miejscem polskiej premiery Mazdy 6. Skoda pokaże koncepcyjny model Vision E, jak również bestseller polskiego rynku – model Fabia, odświeżony przez face lifting. Premierami na stoisku Hyundaia mają być dwa samochody: miejski SUV Kona z napędem elektrycznym i duża terenówka Santa Fe czwartej generacji, a na stoisku Citroëna – nowy C4 Cactus oraz nowy Berlingo. Druga francuska marka należąca do koncernu PSA – Peugeot będzie reprezentowana przez nową generację modelu 508, który zebrał bardzo pochlebne recenzje podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Nowości przedstawią również takie marki jak Ferrari, Maserati i Porsche. Oprócz samochodów będą też prezentowane motocykle.
Dobra kondycja branży
W ubiegłym roku targi motoryzacyjne w Poznaniu odwiedziło ponad 135 tys. osób. Uczestniczyło w nich 170 wystawców. – Duża liczba odwiedzających tę imprezę pokazuje, że rynek motoryzacyjny w Polsce ma się bardzo dobrze. Dlatego tak ważne dla nas jest zaprezentowanie naszej oferty podczas poznańskich targów – mówi Patryk Tryzubiak, koordynator ds. PR i spraw korporacyjnych w Volkswagen Group Polska. Poznańską imprezę wykorzysta do swojej promocji Otomoto – internetowy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych, który będzie sponsorem imprezy. Tylko w lutym odwiedziło go 7,2 mln użytkowników.
Coraz większe zainteresowanie samochodami (polski rynek rośnie teraz w tempie szybszym od średniej europejskiej) sprawia, że branża imprez motoryzacyjnych oferuje coraz więcej tego rodzaju przedsięwzięć. Obejmują nie tylko auta osobowe, ale także motocykle, transport publiczny i technikę motoryzacyjną.