Ważne wnioski z deszczowego lata

Tegoroczny sezon nauczył pomorską branżę turystyczną jednego: jeśli chce się przyciągać coraz większą liczbę gości, trzeba mieć dla nich ofertę na każdą pogodę.

Publikacja: 11.12.2017 22:30

Ważne wnioski z deszczowego lata

Foto: AdobeStock

W lipcu i sierpniu narzekania pomorskich hotelarzy słyszalne były w całym kraju. Trudno się dziwić – gwałtowne zmiany pogody spowodowały, że nowych rezerwacji było praktycznie tyle samo, co ich odwołań. A goście na bieżąco śledzili komunikaty meteo, oczekując zniżek, kiedy zapowiadano wyraźne ochłodzenie i deszcze. Najbardziej uważnym (i zdeterminowanym) trafiały się oferty nawet z 60-procentowymi upustami.

Działo się tak, chociaż zimno i deszcz nie są przecież niczym nadzwyczajnym podczas polskiego lata. Dlatego miasta takie jak Gdańsk, Gdynia czy Sopot nie mają kłopotów ze ściągnięciem turystów także poza sezonem. Sprzyja im także łatwy dojazd ze środkowej Polski, ale również z południa, zwłaszcza ze Śląska.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem