Szukają wyróżniających się firm i produktów

Najlepsze produkty, usługi czy przedsiębiorcy z regionu mają w tym roku szanse na wyróżnienie w konkursie „Żagle Warmii i Mazur”.

Publikacja: 11.10.2017 21:30

Inwestycje w ekologiczną komunikację planuje wiele śląskich samorządów,  m.in. władze Katowic i Biel

Inwestycje w ekologiczną komunikację planuje wiele śląskich samorządów, m.in. władze Katowic i Bielska-Białej.

Foto: Inwestycje w ekologiczną komunikację planuje wiele śląskich samorządów, m.in. władze Katowic i Bielska-Białej. / fot. Solaris

Urząd Marszałkowski do końca października czeka na zgłoszenia od firm, które chcą wystartować w XVII edycji konkursu. Rozstrzygnięcie – na przełomie roku.

– Specyfika gospodarki Warmii i Mazur wyraża się m.in. w tym, że dominują tu małe i średnie przedsiębiorstwa, którym niełatwo skutecznie konkurować z potentatami rynku krajowego i międzynarodowego, a z drugiej strony szansą jest obserwowany wzrost zainteresowania klientów produktami regionalnymi – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.

Dlatego Urząd Marszałkowski chce wyłonić i promować najlepsze przedsiębiorstwa, produkty, usługi i projekty promocyjne w regionie. W konkursie „Żagle Warmii i Mazur” najlepsi nagradzani są w ramach trzech podkategorii: Przedsiębiorstwo Odpowiedzialne Społecznie WaMaBoss, Warmińsko-Mazurska Nagroda Jakości oraz Najlepszy Produkt i Usługa Warmii i Mazur.

O tytuł przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie mogą walczyć firmy, które wdrażają działania propracownicze, wspierają lokalną społeczność, dbają o środowisko, szanują klientów, dostawców, podwykonawców i kooperantów.

– Ideą konkursu jest prezentacja dobrych praktyk CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) realizowanych w przedsiębiorstwach z naszego regionu. Kandydata może zgłosić każda osoba fizyczna lub prawna bądź organizacja posiadająca osobowość prawną – mówią pracownicy Urzędu Marszałkowskiego.

Podkreślają, że konkurs jest elementem działań województwa na rzecz upowszechniania idei społecznej odpowiedzialności biznesu wśród przedsiębiorców oraz inicjowania współpracy firm z instytucjami, organizacjami i lokalną społecznością.

Z kolei Warmińsko-Mazurska Nagroda Jakości (WMBNJ) jest regionalną edycją Polskiej Nagrody Jakości, organizowanej od ponad 20 lat przez Krajową Izbę Gospodarczą. W Olsztynie nagrody przyznawane są przedsiębiorstwom, organizacjom publicznym i edukacyjnym, które wdrażając zarządzanie przez jakość, osiągnęły poprawę jakości pracy, wyrobów i usług oraz satysfakcji klientów i pracowników.

– Laureatami zostają uczestnicy, którzy osiągnęli najwyższą ocenę niezależnych ekspertów – tłumaczy organizator konkursu. Są cztery kategorie: mikro- i małe organizacje produkcyjne i usługowe; organizacje produkcyjne i usługowe; organizacje publiczne oraz organizacje edukacyjne.

Jest też kategoria najlepszy produkt i usługa Warmii i Mazur. – Konkursy projakościowe to dobra i ugruntowana forma promocji organizacji, produktów i usług najważniejszych z punktu widzenia realizacji strategii rozwoju regionu. Mają one także wymiar praktyczny, bo przedsiębiorcy, usługodawcy, instytucje widzą, że poprawa jakości ich usług przekłada się na konkretne, wymierne korzyści – mówi marszałek Brzezin. Dodaje, że dziś sukcesy odnoszą organizacje, które potrafią dostosować się do coraz wyższych wymagań, oferujące produkty i usługi najwyższej jakości, spełniające oczekiwania klientów.

Marszałek podkreśla, że konkursy mają także wymiar praktyczny, bo przedsiębiorcy, usługodawcy, instytucje widzą, że poprawa jakości usług przekłada się na konkretne, wymierne korzyści.

Urzędnicy podkreślają, że marka nagrody „Żagle Warmii i Mazur” jest silnie związana z regionem. Jest dobrym narzędziem promocji gospodarczej województwa warmińsko-mazurskiego, wskazując region jako lokalizację przyjazną dla przedsiębiorców, organizacji publicznych i innych podmiotów.

Urząd Marszałkowski do końca października czeka na zgłoszenia od firm, które chcą wystartować w XVII edycji konkursu. Rozstrzygnięcie – na przełomie roku.

– Specyfika gospodarki Warmii i Mazur wyraża się m.in. w tym, że dominują tu małe i średnie przedsiębiorstwa, którym niełatwo skutecznie konkurować z potentatami rynku krajowego i międzynarodowego, a z drugiej strony szansą jest obserwowany wzrost zainteresowania klientów produktami regionalnymi – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.

Pozostało 84% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej