Wpuścili węgiel w kanał

Tani, ekologiczny, cichy transport wodą – węgiel ze śląskich kopalń znów płynie barkami. Zainteresowana jest branża motoryzacyjna i budowlana.

Publikacja: 08.08.2017 21:00

Barki z węglem z kopalni Sośnica wyruszyły z Portu Gliwice w połowie lipca.

Barki z węglem z kopalni Sośnica wyruszyły z Portu Gliwice w połowie lipca.

Foto: materiały prasowe

W połowie lipca z Portu Gliwice, Kanałem Gliwickim do Kędzierzyna-Koźla wyruszyły pierwsze barki z węglem z kopalni Sośnica. Stamtąd, już Odrą, trafią wprost do elektrociepłowni we Wrocławiu. Rząd chce, by taką samą drogą, alternatywą dla dróg i transportu kolejowego, węgiel był dowożony także do Elektrowni Opole już od przyszłego roku. Ale plany polskiego rządu wobec rewitalizacji polskiej żeglugi śródlądowej, z ogromnym potencjałem na południu, są znacznie szersze i nie ograniczają się tylko do transportowania surowca z kopalń. Do 2030 r. Odrzańska Droga Wodna, której początek jest w Gliwicach, ma – według zamierzeń rządu – osiągnąć międzynarodową klasę żeglowności Va i zostać włączona w sieć europejskich dróg wodnych dla wszystkich masowych towarów: rud, samochodów, zbóż czy żywności. Odrzańska Droga Wodna łączy bowiem Górny Śląsk z portami morskimi: Szczecinem i Świnoujściem, jest także połączona z siecią kanałów Europy Zachodniej.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem