Rozpoczęła się samorządowa kampania informacyjno-edukacyjna dotycząca żywności regionalnej, tradycyjnej, naturalnej, wysokiej jakości. Potrwa od połowy czerwca do połowy września. Program nazywa się „Region ze smakiem” i promuje sektor żywności regionalnej, tradycyjnej i naturalnej w województwie warmińsko-mazurskim.
Założeniem kampanii jest pokazanie bogactwa kulinarnego regionu. To on jako pierwszy w Polsce przystąpił do międzynarodowej sieci dziedzictwa kulinarnego. Teraz włodarze chcą propagować regionalną żywność, kształtować zdrowe nawyki żywieniowe i zwrócić uwagę na to, jak ważne w kontekście zdrowego trybu życia jest świadome sięganie po produkty wysokiej jakości.
Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Czas na promowanie lokalnej żywności jest dobry, bo coraz więcej ludzi szuka produktów zdrowych, z małych gospodarstw przydomowych lub z certyfikatem ekologicznym. Na tej fali w regionie powstało 12 targowisk oferujących lokalne warzywa, owoce i sery, nabiał, pieczywo itp.
Z lokalnych produktów korzystają coraz częściej restauratorzy. Do pierogów ruskich wolą dodać kozi ser od podolsztyńskiego producenta, a na deser serwować sorbet z jagód zebranych w okolicznych lasach.