Aktualizacja: 02.11.2024 00:07 Publikacja: 22.06.2017 23:30
Odrą spławia się głównie węgiel, nawozy, rudę, materiały budowlane oraz złom.
Foto: materiały prasowe
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie przeprowadzi do 2022 r. inwestycje w dorzeczu Odry o wartości 800 mln zł. Środki będą pochodziły głównie z Banku Światowego, Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko”. Nakłady w najlepszym wariancie mogą wynieść nawet 1 mld zł. Dzięki inwestycjom podniesiony zostanie stan wody w Odrze, co umożliwi rozwój żeglugi śródlądowej. Czekają na to armatorzy, którzy już korzystają z międzynarodowej drogi wodnej E30, czyli tzw. Odrzańskiej Drogi Wodnej. Polska żegluga śródlądowa transportuje rocznie około 5–6 mln ton ładunku, z czego 80 proc. na Odrze, po połowie w dolnym i górnym biegu rzeki. Eksperci wskazują również na możliwość pobudzenia działalności gospodarczej, która może się pojawić w związku z inwestycjami po ich przeprowadzeniu, mimo pozornego braku zapotrzebowania w czasie poprzedzającym nakłady finansowe.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla. W rankingu SpeedTest.pl 2023 laury zdobyła usługa internet domowy.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
W Poznaniu jest ponad 400 kilometrów infrastruktury, po której mogą poruszać się rowerzyści.
Trwa realizacja największej inwestycji w obszarze zdrowia w historii samorządu województwa. Na placu budowy wmurowano kamień węgielny. Nowy szpital przyjmie pierwszych pacjentów w 2028 roku.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
Samorządy odegrają kluczową rolę we wdrażaniu strategii migracyjnej – mówi Marta Majewska, burmistrz Hrubieszowa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas