Miasto starych samochodów

Przebieg 212 tys. km, wiek 14 lat – takie auta statystycznie jeżdżą po szczecińskich ulicach.

Publikacja: 23.03.2017 22:00

62 proc. pojazdów jeżdżących po ulicach Szczecina i okolicznych powiatów pochodzi z tzw. importu ind

62 proc. pojazdów jeżdżących po ulicach Szczecina i okolicznych powiatów pochodzi z tzw. importu indywidualnego.

Foto: shutterstock

Rok 2016 przyniósł boom na polskim rynku motoryzacyjnym. Nowych samochodów osobowych sprzedano 416 tysięcy (dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców), co oznacza wzrost o ponad 17 proc. w porównaniu z 2015 r. Import aut używanych przekroczył milion. Obie te liczby widać na coraz bardziej zakorkowanych ulicach. Tę drugą – u mechaników, lakierników, w sklepach z częściami. I w raportach firm ubezpieczeniowych, które analizują m.in. wiek, wyposażenie i stan techniczny samochodów.

Pozostało 92% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska