Hybrydy i elektryki w Krakowie

Tuż przed Światowymi Dniami Młodzieży na krakowskie ulice wyjechało 60 autobusów hybrydowych. Pojazdy zakupiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie. Pojazdy o długości 18 m wyprodukowane zostały przez polską firmę Solaris Bus&Coach która jako pierwsza w Europie rozpoczęła seryjną produkcję pojazdów tego typu.

Publikacja: 08.12.2016 14:30

Hybrydy i elektryki w Krakowie

Foto: www.mpk.krakow.pl

Przetarg na ich zakup MPK ogłosiła w grudniu 2015 r. na jubileusz 140 lat funkcjonowania MPK. Pojazdy zakupiono ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Napęd hybrydowy łączy silnik elektryczny i spalinowy spełniając jednocześnie najwyższe europejskie normy ochrony środowiska. Autobusy wyposażone są w klimatyzację, monitoring, automaty biletowe i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Jak informuje MPK autobus hybrydowy wyróżnia m.in. to, że baterie i kondensatory ładowane są nie tylko przez pracę silnika spalinowego, ale także poprzez rekuperację (magazynowanie energii wytwarzanej m.in. podczas hamowania) i zewnętrzne ładowanie przez wtyczkę. Dzięki napędowi elektrycznemu autobus jest bardzo cichy, a przy włączonym silniku elektrycznym nie potrzebuje skrzyni biegów. Silnik trakcyjny i oś funkcjonują na takich samych zasadach jak w trolejbusach, co zapewnia niezwykle płynną jazdę.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem