Samorządowcy odpowiedzialni za promocję gospodarczą spotkali się 9 i 10 listopada na VI Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. Tym razem gospodarzem była Ostróda. Burmistrz Czesław Najmowicz sam zaproponował miasto nad Drwęcą na miejsce kolejnej edycji festiwalu.
– Chcemy wymiany doświadczeń z innymi samorządowcami i skorzystać z wiedzy prelegentów. To jest szczególnie ważne, bo wiemy, że nie możemy się rozwijać bez nowoczesnych metod docierania do inwestorów. Nauka jak to robić, będzie tu szczególnie przydatna – argumentował Najmowicz w wywiadzie dla Telewizji Mazurskiej.
Ideą festiwalu wymyślonego przez zarząd województwa jest budowa platformy wymiany doświadczeń między specjalistami zajmującymi się promocją gospodarczą regionu i biznesem. Celem jest też edukacja, inspirowanie oraz propagowanie skutecznego docierania do inwestorów. A także zrozumienie potrzeb przedsiębiorców i tworzenie dobrego klimatu inwestycyjnego w samorządach. A wszystko z poszanowaniem zasad ekologii, tak ważnych w regionie, gdzie Polska przyjeżdża wypoczywać.
– Nasz region wyróżnia się od zawsze, choć w powszechnej świadomości głównie dzięki walorom przyrodniczym i atrakcjom turystycznym – zauważa marszałek Gustaw Marek Brzezin. – Z tego jesteśmy znani, a Mazury to rozpoznawalna marka. Jednak mamy świadomość, że to za mało, dlatego stawiamy na postęp gospodarczy pozostający w zgodzie ze środowiskiem. Skala już zainwestowanych i nadal przeznaczanych na rozwój środków pozwala nam stale i efektywnie poprawiać wizerunek Warmii i Mazur.
Zaproszeni eksperci poruszali różne tematy. Prof. Wojciech Dziemianowicz z Uniwersytetu Warszawskiego mówił o roli marki gminy w przyciąganiu inwestorów. Bartosz Baca, założyciel i partner firmy BBSG, ekspert Komisji Europejskiej ds. rynku lotniczego, podpowiadał, jaki powinien być inwestor idealny dla gminy. Z jaką ofertą do niego się zwrócić i jak ją przygotować.