Aktualizacja: 09.05.2025 13:33 Publikacja: 01.11.2016 22:00
Wojciech Romański
Foto: Fotorzepa/Waniek Ryszard
To miejsce niezwykłe, bowiem – w przeciwieństwie do innych modernizowanych i przebudowywanych stacji kolejowych w Polsce, jak chociażby w Poznaniu czy Katowicach, jest po prostu dworcem, a nie elementem projektu biurowo-handlowego. Miejscem, w którym wygodę podróżnych postawiono na pierwszym miejscu.
Dlatego – choć wielkość inwestycji robi wrażenie – myślę że właśnie z tego powodu nowa łódzka stacja będzie wzorem dla innych. Funkcjonalność bowiem nie była mocną stroną ostatnio realizowanych projektów. Wystarczy poczytać, co pasażerowie sądzą choćby o wygodzie korzystania z dworca Poznań Główny, który stał się zakładnikiem wkomponowanej weń galerii handlowej. Co więcej, nie chodzi tu tylko o same rozwiązania w obrębie stacji, ale i stworzenie modelowego węzła, który pozwala pasażerom na bezproblemowe przesiadki. To także unikatowe w skali kraju.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas