Podziemne królestwo pasażera

Największy w Polsce, trzeci w Europie – to najkrótsza prezentacja dworca Łódź Fabryczna, który już za miesiąc przyjmie pierwszych podróżnych.

Publikacja: 01.11.2016 22:00

Wojciech Romański

Wojciech Romański

Foto: Fotorzepa/Waniek Ryszard

To miejsce niezwykłe, bowiem – w przeciwieństwie do innych modernizowanych i przebudowywanych stacji kolejowych w Polsce, jak chociażby w Poznaniu czy Katowicach, jest po prostu dworcem, a nie elementem projektu biurowo-handlowego. Miejscem, w którym wygodę podróżnych postawiono na pierwszym miejscu.

Dlatego – choć wielkość inwestycji robi wrażenie – myślę że właśnie z tego powodu nowa łódzka stacja będzie wzorem dla innych. Funkcjonalność bowiem nie była mocną stroną ostatnio realizowanych projektów. Wystarczy poczytać, co pasażerowie sądzą choćby o wygodzie korzystania z dworca Poznań Główny, który stał się zakładnikiem wkomponowanej weń galerii handlowej. Co więcej, nie chodzi tu tylko o same rozwiązania w obrębie stacji, ale i stworzenie modelowego węzła, który pozwala pasażerom na bezproblemowe przesiadki. To także unikatowe w skali kraju.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej