To pierwsza część przedsięwzięć ujętych w Kujawsko-Pomorskim Planie Spójności Komunikacji Drogowej i Kolejowej. Zakłada on przebudowę 351 kilometrów dróg wojewódzkich z wykorzystaniem funduszy z RPO na lata 2014-2020. Dofinansowanie na pierwsze pięć inwestycji wyniesie 101 mln euro. – W nowej perspektywie do roku 2023 na modernizację dróg zamierzamy przeznaczyć ok. 600 mln złotych – zapowiada Piotr Całbecki, marszałek województwa. Oprócz modernizacji jezdni planowana jest przebudowa skrzyżowań, mostów i wiaduktów, będą także inwestycje w poprawę bezpieczeństwa. We współpracy z samorządami zostaną zbudowane chodniki i ścieżki rowerowe.
Na 15-kilometrowym odcinku pomiędzy Żninem a granicą województwa jezdnia zostanie wzmocniona i poszerzona do 7 metrów. Gruntownie przebudowany zostanie także most na Gąsawce w Żninie.
Przebudowa drogi pomiędzy Stolnem a Wąbrzeźnem, stanowiącej połączenie z węzłem autostradowym w Lisewie, obejmie poszerzenie i wzmocnienie jezdni na odcinku 25 kilometrów. Powstanie kilka rond, m.in. w Krusinie i w Lisewie.
7-metrową szerokość będzie mieć droga z Brześcia Kujawskiego do Kowala, na której zaplanowano budowę nowego przejazdu kolejowego w Gołaszewie. Przebudowa poprawi dojazd do autostrady. Z kolei modernizacja trasy z Lipna do granicy województwa obejmuje m.in. budowę ronda w miejscowości Kamień Kotowy oraz poprawienie geometrii ważniejszych skrzyżowań, a na dwóch wzmacnianych i poszerzanych fragmentach drogi łączącej Tucholę i Świecie, jednej z najbardziej ruchliwych dróg wojewódzkich w regionie, remontowane mają być mosty i wiadukty.
Drogi wojewódzkie na Kujawach i Pomorzu liczą łącznie 1730 kilometrów. Znaczna ich część została zmodernizowana już wcześniej, w ramach unijnej perspektywy 2007-2013. W ostatnich latach samorząd województwa przeznaczył na modernizację dróg pół miliarda złotych, co pozwoliło na przebudowę 250 km tras. Kolejne 200 milionów kosztowała budowa siedmiu obwodnic.