Dobry pomysł na region

Wyróżnij się albo zgiń – to hasło wymyślone przez Jacka Trouta, amerykańskiego eksperta od marketingu, będące jednocześnie tytułem jego bestsellera, odnosi się nie tylko do firm, oferujących produkty czy usługi.

Publikacja: 06.09.2016 22:00

„Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji” to problem, przed którym stają także regiony, przyciągające inwestorów, najlepszych pracowników, chętnych do studiowania czy do zamieszkania. Marketing miejsc staje się dziś równie ważny jak marketing produktów, co więcej, od jego skuteczności coraz bardziej zależy sukces regionu i jego rozwój.

Także Łódzkie szuka swojego pomysłu. Jednym z nich są nowoczesne technologie i usługi dla biznesu. To dobry trop, bo dziś innowacyjność jest podstawą rozwoju, bez niej nasza gospodarka nie zdoła przeskoczyć z poziomu odtwórczego na twórczy. Wyspecjalizowane programy kształcenia studentów, zachęty dla firm technologicznych, by odnalazły w mieście i w regionie dobrą bazę do działania przynoszą już efekty. Tyle, że w tym samym kierunku podążają też inne województwa i aglomeracje, więc konkurencja o inwestorów czy pracowników będzie rosła. Z punktu widzenia kraju to dobrze, z punktu widzenia regionu oznacza konieczność większych wysiłków.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej