Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 17.06.2025 09:13 Publikacja: 18.08.2016 23:00
Foto: Rzeczpospolita/Dariusz Gorajski
Rz: Budowę dwóch promów pasażersko-towarowych zapowiedziała w czerwcu premier Beata Szydło. Czy realizacja promowego projektu pomoże polskim armatorom i polskim stoczniom?
Paweł Szynkaruk: Oczywiście. Wsparcie rządu przy podejmowaniu tak kosztownych inwestycji, jakimi jest budowa nowoczesnych promów, jest mile widziane i potrzebne. Chodzi przede wszystkim o takie skonstruowanie mechanizmu finansującego, z udziałem instytucji kontrolowanych przez państwo, aby armatorów po prostu było stać na budowę tych jednostek. Przy normalnym kredycie hipotecznym, w tak trudnej sytuacji na rynku, jak teraz, trzeba mieć wkład własny na poziomie 30 proc. Jeśli więc mówimy o kwotach 120-140 mln euro za statek, wkład własny to 160-190 mln złotych.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas