– Dzięki urlopowiczom i długim, ciepłym nocom, sezon letni w naturalny sposób sprzyja wzmożonemu zainteresowaniu piwem – przyznaje Marek Skrętny z pomorskiego Browaru Amber.
O to, by ze swoimi markami dotrzeć do najbardziej obleganych przez turystów miejsc, zabiegają nie tylko browary, ale także pozostałe firmy specjalizujące się w produktach cieszących się największą popularnością właśnie latem. Ważnym punktem na marketingowej i sprzedażowej mapie Polski jest dla nich wtedy Pomorze.
Upał zwiększa apetyt
– Pomorze przeżywa renesans w związku z aktualnymi wydarzeniami na świecie. Zainteresowania ofertą turystyczną, w niektórych częściach regionu jest od 80 do nawet 300 proc. większe niż przed rokiem – mówi Mariusz Glenszczyk, wiceprezes spółki winiarskiej TiM, która oferuje m.in. Cydr Polski. – Obecność tutaj w okresie wakacyjnym, przy tak dużej liczbie turystów, ma więc rzecz jasna przełożenie na sprzedaż – dodaje.
Na Pomorze przypada nawet 15 proc. letniej sprzedaży Kompanii Piwowarskiej (KP), lidera polskiego rynku piwa.
– W niektórych miejscowościach, jak Dębki, Rowy, Białogóra czy Karwia, w sezonie letnim liczba ludności zwiększa się kilkakrotnie, a sprzedaż piwa wzrasta wówczas nawet 20-krotnie – podkreśla Klaudyna Polanowska–Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.