Firmy ruszyły nad Bałtyk po sezonowe zyski

Pomorze jest ważnym punktem na sprzedażowej mapie producentów piwa, napojów czy lodów. O względy klientów spółki zabiegają szczególnie latem, gdy jest tu dużo turystów.

Publikacja: 15.08.2016 23:00

Dobrą okazją do promocji są koncerty i imprezy muzyczne

Dobrą okazją do promocji są koncerty i imprezy muzyczne

Foto: materiały prasowe

– Dzięki urlopowiczom i długim, ciepłym nocom, sezon letni w naturalny sposób sprzyja wzmożonemu zainteresowaniu piwem – przyznaje Marek Skrętny z pomorskiego Browaru Amber.

O to, by ze swoimi markami dotrzeć do najbardziej obleganych przez turystów miejsc, zabiegają nie tylko browary, ale także pozostałe firmy specjalizujące się w produktach cieszących się największą popularnością właśnie latem. Ważnym punktem na marketingowej i sprzedażowej mapie Polski jest dla nich wtedy Pomorze.

Upał zwiększa apetyt

– Pomorze przeżywa renesans w związku z aktualnymi wydarzeniami na świecie. Zainteresowania ofertą turystyczną, w niektórych częściach regionu jest od 80 do nawet 300 proc. większe niż przed rokiem – mówi Mariusz Glenszczyk, wiceprezes spółki winiarskiej TiM, która oferuje m.in. Cydr Polski. – Obecność tutaj w okresie wakacyjnym, przy tak dużej liczbie turystów, ma więc rzecz jasna przełożenie na sprzedaż – dodaje.

Na Pomorze przypada nawet 15 proc. letniej sprzedaży Kompanii Piwowarskiej (KP), lidera polskiego rynku piwa.

– W niektórych miejscowościach, jak Dębki, Rowy, Białogóra czy Karwia, w sezonie letnim liczba ludności zwiększa się kilkakrotnie, a sprzedaż piwa wzrasta wówczas nawet 20-krotnie – podkreśla Klaudyna Polanowska–Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej.

Pomorze to ważny region dla firmy Grycan – Lody od Pokoleń. Na Wybrzeżu ma już 20 lodziarnio-kawiarni, w tym w Sopocie, Gdańsku, Gdyni i Słupsku.

– Krok po kroku umacniamy pozycję marki Grycan – Lody od Pokoleń w pasie nadmorskim, zarówno jeśli chodzi o obecność w handlu detalicznym, jak i w ramach sieci lodziarnio-kawiarni, którą dynamicznie rozwijamy – zaznacza Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy. – Tylko w ciągu ostatniego roku otworzyliśmy tam kilka lokali i planujemy następne otwarcia – dodaje.

Poprawa wizerunku

Obecność na Pomorzu ma także znacznie wizerunkowe. Marka Tyskie KP po raz szósty jest sponsorem Jarmarku św. Dominika w Gdańsku.

Partnerem tegorocznego festiwalu Gdynia Design Days była firma napojowa Drink2me, właściciel marki Bombilla. – Lato nad morzem to szansa na działania czysto wizerunkowe, ale potencjał nadmorskich kurortów wykorzystujemy także sprzedając nasze produkty podczas różnych imprez i eventów – mówi Michał Góralski, współwłaściciel Drink2me.

Trójmiasto ma także prestiżowe i biznesowe znacznie dla sieci kawiarni Starbucks. W Gdyni i Sopocie działają jej – jedyne w Polsce – kawiarnie sezonowe. W Gdańsku i Gdyni powstały w tym roku także Specjal Porty. To lokale, gdzie oprócz piwa Specjal Grupy Żywiec można skosztować m.in. potraw grillowanych.

– Marka Specjal jest na stałe obecna na Pomorzu, a dla wielu Polaków stała się już niemal synonimem wyjazdu nad polskie morze – podkreśla Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, wicelidera polskiego rynku piwa.

Tylko dla lokali

Aby jak najlepiej wykorzystać sezonową hossę, winiarska grupa Ambra swoje działania w barach nadmorskich kurortów zaczęła w tym roku już w kwietniu. Z myślą o nich sommelierzy należącej do niej sieci sklepów Centrum Wina dobierają specjalne wakacyjne trunki.

Centrum Wina jest także m.in. partnerem lokalu Grand Lubicz w Ustce, organizującego w te wakacje cykl kolacji 2 Sides – Of The Plate. Jest to impreza łącząca gastronomię i muzykę, podczas której m.in. degustuje się wina.

O jak największą sprzedaż w pomorskich lokalach gastronomicznych zabiega również Carlsberg Polska, trzeci producent piwa w naszym kraju.

– Oprócz piw znanych z półek sklepowych, proponujemy w nich piwa dedykowane tylko dla kanału HoReCa (hotele, restauracje, catering – red.) – mówi Beata Ptaszyńska – Jedynak, rzeczniczka Carlsberg Polska. – W skład tegorocznej propozycji piwnej dla lokali wchodzi m.in. butelkowa linia gastronomiczna marki Browar Okocim Vintage – dodaje.

W rytmie muzyki

Dobrą okazją do promocji są koncerty i imprezy muzyczne. Trasa Spragnieni lata, którą Ambra promuje swój Cydr Lubelski, dotarła 6 sierpnia do Klubu B90 w Stoczni Gdańskiej.

Z kolei Grupa Żywiec na Helu promowała w tym roku swoją markę EB. Robiła to m.in. w plażowym barze EB Hel Spot, będącym także bazą letnich sportów i centrum artystycznych wydarzeń. Zwieńczeniem akcji była impreza, która odbyła się 13 i 14 sierpnia z udziałem takich gwiazd, jak De La Soul, Hercules & Love Affair czy Monki.

Wakacyjny potencjał Bałtyku wykorzystują także producenci mocniejszych trunków. CEDC, lider polskiego rynku wódki (m.in. Żubrówka, Bols i Soplica) oraz dystrybutor wina i importowanych alkoholi, pod koniec sierpnia dotrze na Pomorze z akcją promocyjną włoskiego aperitifu Aperol Spritz. Firma wykorzystuje w niej charakterystycznego pomarańczowego busa.

Najwięcej wydarzeń promocyjnych planowanych jest na lipiec i sierpień. Ale także w kolejnych tygodniach firmy będą chciały wykorzystać ciepłą pogodę, by dotrzeć do konsumentów. 10 września Amber organizuje np. drugi Amber Fest przy Stadionie Energa Gdańsk. Ubiegłoroczną imprezę odwiedziło 20 tys. osób.

– Dzięki urlopowiczom i długim, ciepłym nocom, sezon letni w naturalny sposób sprzyja wzmożonemu zainteresowaniu piwem – przyznaje Marek Skrętny z pomorskiego Browaru Amber.

O to, by ze swoimi markami dotrzeć do najbardziej obleganych przez turystów miejsc, zabiegają nie tylko browary, ale także pozostałe firmy specjalizujące się w produktach cieszących się największą popularnością właśnie latem. Ważnym punktem na marketingowej i sprzedażowej mapie Polski jest dla nich wtedy Pomorze.

Pozostało 90% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej