Via Baltica połączy kraje bałtyckie z centrum Europy

Budowa kluczowej dla Podlasia drogi ekspresowej S61, łączącej Litwę, Łotwę i Estonię z Europą, stopniowo się rozkręca.

Publikacja: 20.06.2016 22:00

Otwarta w listopadzie 2014 r. obwodnica Augustowa to fragment trasy Via Baltica. Fot. Adam Bajkowski

Otwarta w listopadzie 2014 r. obwodnica Augustowa to fragment trasy Via Baltica. Fot. Adam Bajkowski

Foto: materiały prasowe

W końcu maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie budowy odcinka Szczuczyn-Budzisko. Powstanie on przy wsparciu funduszy instrumentu Łącząc Europę (CEF), z którego ma pochodzić 414,4 mln euro. Cała inwestycja ma kosztować przeszło 811 mln euro. To pierwsza umowa, jaką GDDKiA podpisała na finansowanie z CEF.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę odcinka S61 o długości ponad 110 km, stanowiącego element sieci bazowej korytarza TEN-T. Prócz samej trasy, w ramach inwestycji powstaną mosty i wiadukty, przejścia dla zwierząt, drogi poprzeczne, urządzenia ochrony środowiska oraz te związane z bezpieczeństwem ruchu. Trasa na dwóch odcinkach objętych umową CEF, czyli od powstającej obwodnicy Suwałk do Budziska (ok. 24 km) oraz druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna (6,6 km), jest już objęta przetargami na projekt i budowę. Obie inwestycje mają być gotowe do końca 2020 roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama