Polski bursztyn ma kolejną szansę na podbój świata

Rządowa agencja i branżowe stowarzyszenie chcą wspólnie promować biżuterię z tym kamieniem.

Publikacja: 13.06.2016 22:00

Polski bursztyn ma kolejną szansę na podbój świata

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Produkt, który jest jednym z symboli Pomorza i Polski zagranicą będą promować wspólnie Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników (MSB). PAIiIZ będzie organizować spotkania, wyjazdy na targi, co pomoże w zdobyciu partnerów handlowych.

– Chcemy, aby biżuteria bursztynowa stała się bezapelacyjnie polskim hitem eksportowym i marką identyfikowaną z Polską. Tym bardziej, że obecnie 80 proc. światowej produkcji tej biżuterii wytwarza Trójmiasto – mówi Michał Dąbrowski, wiceprezes PAIiIZ.

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej