Druga linia warszawskiego metra wydłuży się o kolejne trzy stacje na Pradze-Północ i Targówku. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską w ścisłym centrum miasta będzie trwał ok. 14 minut.
W kierunku wschodnim z Dworca Wileńskiego powstanie ok. 3,12 km trasy. Nowa stacja Szwedzka zostanie zlokalizowana pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA Stalowa. To będzie stosunkowo niewielka budowla, jej długość to 135 m.
Następna stacja Targówek, wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości.
Największy obiekt tego odcinka stacja Trocka wraz z torami odstawczymi będzie miała długości 450 m. Zlokalizowana będzie wzdłuż ul. Pratulińskiej – pod skrzyżowaniem z Trocką.
To z tamtego miejsca wyruszą tarcze drążące tunele w kierunku Dworca Wileńskiego. Stamtąd wywożony będzie też urobek z drążonych tuneli, dostarczane betonowe elementy obudowy tuneli, materiały budowlane, maszyny i urządzenia. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Szyb do wyjęcia tarcz TBM powstanie w końcowym etapie drążenia, przy ul. Targowej.