Aktualizacja: 11.05.2025 14:41 Publikacja: 31.01.2016 20:45
W fabryce Solarisa w Bolechowie powstały autobusy m.in. dla Warszawy
Foto: materiały prasowe
W 2015 roku fabryka Volkswagena w Poznaniu wyprodukowała prawie 171 tys. samochodów. Już w tym roku produkcja koncernu w Polsce się zwiększy, ale na ilościowy skok trzeba poczekać do roku 2017, pierwszego pełnego dla funkcjonowania nowego zakładu. Docelowe zdolności fabryki we Wrześni to przynajmniej 100 tys. samochodów rocznie.
Szacuje się, że inwestycja może doprowadzić do powstania nawet 10 tys. nowych miejsc pracy. Z realizacji tego typu inwestycji wynika, że na jedno miejsce pracy powstające w fabryce samochodów tworzone są trzy, cztery miejsca w firmach będących jej poddostawcami. Tymczasem wokół Volkswagena ma się budować klaster motoryzacyjny, który z jednej strony ma wspomagać produkcję Craftera, ale z drugiej będzie przyciągał kolejnych inwestorów z branży motoryzacyjnej, i nie tylko, niekoniecznie powiązanych z Volkswagenem.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas