Szczyt świątecznych zakupów w Polsce według badań przypada na początek grudnia. Przynajmniej w internecie właśnie wtedy składanych jest najwięcej zamówień, aby przesyłki zdążyły dotrzeć do zainteresowanych na czas.
Wielkopolska pod tym względem wyróżnia się na tle kraju. Z danych porównywarki cenowej Ceneo wynika, że Wielkopolanie wydają średnio o 20 proc. więcej na prezenty niż reszta Polski, średni koszyk zakupów dokonywanych w tym serwisie z Wielkopolski rośnie przed świętami, w innych okresach był zbliżony do reszty kraju.
Ceneo podaje, że średni koszyk w Wielkopolsce przed świętami ma wartość 420 zł, dla reszty Polski jest to 330 zł. – Najciekawsze jest to, że Wielkopolanie częściej kupują odzież męską niż damską, podobnie jest z perfumami – zupełnie odwrotnie niż reszta Polski – mówi Marcin Duma z Działu Rozwoju Produktów Ceneo.
Jednak zakupy prezentów przypadają nie tylko na segment internetowy, wciąż kluczowe w tym sezonie są zakupy w placówkach tradycyjnych, od centrów handlowych po bazary i kiermasze.
Na ten okres intensywnie przygotowują się też Międzynarodowe Targi Poznańskie. 10 grudnia na MTP odbędzie się iluminacja świątecznej choinki, dodatkowo przewidziany jest wtedy koncert kolęd, gry i konkursy. – Każdy kto przyniesie do nas własnoręcznie wykonany łańcuch choinkowy – otrzyma prezent – zachęcają organizatorzy. Pierwsze 100 osób wróci do domu z ciepłą niespodzianką, czyli zestawem, na który składają się czapka i rękawiczki. Wydarzenie zaplanowano 10 grudnia od godziny 17. (Hol Wschodni, wejście od ul. Głogowskiej), wstęp jest wolny.