Rewolucja kolejowa

Nowa kolej i nowe linie tramwajowe. W Trójmieście od września duże zmiany w komunikacji.

Publikacja: 24.08.2015 21:17

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej nie obsługują bardziej odległych dzielnic Trójmiasta

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej nie obsługują bardziej odległych dzielnic Trójmiasta

Foto: Rzeczpospolita, Marta Bogacz

Nie tylko dla Trójmiasta, ale też dla Kaszub budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej to rewolucyjna zmiana. Dwutorowa linia o długości 19 kilometrów, z ośmioma przystankami połączy Gdynię i Gdańsk z peryferyjnymi dzielnicami Trójmiasta i Portem Lotniczym w Rębiechowie. Docelowo PKM na mieć 55 kilometrów długości, 18 przystanków i łączyć Trójmiasto z Kościerzyną i Kartuzami. Koszt – bagatela, 1 mld złotych.

Sięgnąć dalej niż SKM

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej