Ekspresowa trasa S3 połączyła dwie stolice

Lubuski odcinek S3 konsekwentnie się wydłuża.
materiały prasowe

Pierwszy etap dobudowy drugiej jezdni na odcinku Sulechów–Zielona Góra Północ został zakończony. A to oznacza, że Gorzów z Zieloną Górą łączy dwupasmowa ekspresówka.

Prace na liczącym blisko 14 km odcinku podzielono na dwa etapy. W pierwszym, który się zakończył pod koniec października, powstała druga jezdnia S3 (wcześniej trasa miała tylko jedną jezdnię) wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze. Ten powstanie w ramach drugiego etapu inwestycji – trzeba bowiem rozebrać ten, który funkcjonował dotychczas, i w jego miejsce postawić nowy. Wszystko ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów–Zielona Góra występować będzie utrudnienie w postaci zwężenia do jednej jezdni na moście na Odrze.

Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycja, realizowana przez Strabag, jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Zgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 roku umową I etap inwestycji miał się zakończyć w sierpniu 2017 r., jednak ze względu na konieczność poszerzenia zakresu prac naprawczych na starej jezdni termin kontraktowy wydłużono do połowy października.

– S3 jest naszym sukcesem i atutem. Bez dostępności transportowej i komunikacyjnej nie ma rozwoju regionu, dlatego zapisaliśmy dostępność transportową w strategii rozwoju województwa lubuskiego i konsekwentnie zabiegaliśmy o jej realizację – cieszy się marszałek Elżbieta Anna Polak. – Jako samorząd województwa dbamy o skomunikowanie trasy S3 z siecią dróg wojewódzkich całego regionu. W przypadku budowy trasy S3, tak jak w wielu innych dziedzinach rozwoju, najważniejsza była konsekwencja w dążeniu do celu, we współpracy i partnerstwie z parlamentarzystami, samorządowcami i wieloma innymi środowiskami. Zawsze powtarzam, że nie wystarczy mieć cel, nie wystarczy wiedzieć, jak go osiągnąć, ale trzeba jeszcze umieć do niego przekonać innych.

Druga nitka S3 na odcinku Sulechów-Zielona Góra to kolejna dobra wiadomość dla regionu. W poniedziałek, 9 października, drogowcy otworzyli także drugą, brakującą nitkę obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. Termin zakończenia inwestycji, realizowanej przez Dragados, był kilkakrotnie przesuwany.

W przyszłym roku powinien być przejezdny cały lubuski odcinek S3. W maju ma być otwarty realizowany przez Budimex odcinek Zielona Góra Północ–Niedoradz, a w lipcu – Niedoradz–Nowa Sól. Za ten fragment także odpowiada Budimex. Uwzględniając zaawansowanie prac na terenie województwa dolnośląskiego, w 2018 r. trasa S3 powinna pod Legnicą połączyć się z autostradą A4, co w zdecydowany sposób poprawi skomunikowanie regionu na osi północ–południe.

Mogą Ci się również spodobać

Coraz więcej spraw załatwisz przez internet

Elektroniczna rekrutacja do szkół i przedszkoli funkcjonuje w Polsce już od kilkunastu lat, ale ...

Lubuskie świętuje 15 lat Polski w Unii Europejskiej

TEKST SPONSOROWANY: Pod hasłem „#LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość" województwo lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie ...

Bezpański wrak na parkingu bez OC

Powiaty mają szansę pozbyć się kosztów ubezpieczeń wraków, po które miesiącami nie zgłaszają się ...

Do pracy w wirtualnym świecie

Stoisz na rynku w Krakowie, kierujesz swój telefon na dowolne miejsce, po czym na ...

Kolejny Most dla regionów ze wsparciem

1,2 mln zł rządowego dofinansowania trafi na dokumentację mostu Perlejewo-Jabłonna Lacka na Bugu. Wsparcie ...

Unijne euro czekają na Kujawach

Wsparcie osób potrzebujących, gospodarka wodno-ściekowa, rewitalizacja miast – w Kujawsko-Pomorskiem warto sięgać po środki ...