Większe statki w małych portach

Nowe tory wodne powstaną do portów w Policach i Stepnicy. To kolejne po Szczecinie i Świnoujściu morskie porty Pomorza Zachodniego, które będą mogły zwiększyć liczbę przeładunków. Tym razem to inwestycja regionalna, a nie rządowa.

Publikacja: 12.04.2018 10:50

Większe statki w małych portach

Foto: Biuro Prasowe/Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Stepnica, czyli mniejszy z portów, leży na wschodnim brzegu Roztoki Odrzańskiej, będącej częścią Zalewu Szczecińskiego. Może przyjmować jednostki o zanurzeniu do 3,5 m, długości 115 m i szerokości 13,5 m. Są to zarówno statki morskie, jak i barki rzeczne. Formalnie jest portem morskim zarządzanym przez Wiktoria Port sp. z o.o. specjalizującym się w przeładunku ziarna i nasion rolniczych. Można tutaj przeładowywać także drewno i nawozy.

Pozostało 89% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Życie Pomorza Zachodniego
Zacznijmy od małych. Czy stocznie wrócą na Pomorze Zachodnie?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Życie Pomorza Zachodniego
Wymiana pieców i termomodernizacja. Są pieniądze na walkę ze smogiem
Życie Pomorza Zachodniego
Trzebież znów na trasie. Nowy port na żeglarskiej mapie Polski
Życie Pomorza Zachodniego
Kulinaria, piwo i trójniak. Sześć produktów regionalnych w finale
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Życie Pomorza Zachodniego
Najlepsze wsparcie w UE