Granty finansują projekty w dziedzinach: muzyki, literatury, filmu, sztuk performatywnych, wizualnych, tańca i sztuk pięknych. Środki na ten cel to 0,5 mln zł. Zadanie mogło zostać zrealizowane w wydłużonym terminie i zakłada okres nawet od dwóch do trzech lat. Spośród prawie 100 zgłoszeń wybrano 36 projektów, które już są w trakcie realizacji. Kolejnym programem finansowego wsparcia są Kultugranty 2.0. Łódzkiego Centrum Wydarzeń. W puli tegorocznej edycji znalazło się do 1 mln złotych na projekty w internecie. Zostało zgłoszonych prawie 200, z czego już realizowane są 32.

Istotą obu programów grantowych były uproszczone wnioski bez obowiązku wkładu własnego. Wsparciem mogli zostać objęci łódzcy artyści, fundacje, stowarzyszenia, indywidualni twórcy. Miasto uruchomiło także akcję „Lokale za 1zł”, zmniejszając do symbolicznej złotówki czynsze lokali kreatywnych za okres kwiecień–maj. Prezydent Hanna Zdanowska apelowała do prywatnych właścicieli nieruchomości i lokali, w których działają artyści i prywatne instytucje kultury, o solidarność i elastyczność we współpracy z najemcami.

Łódzkie Centrum Wydarzeń, pełniło funkcję inkubatora treści, centrali komunikacyjnej i promocyjnej dla instytucji kultury. Dzięki akcji „Kultura z dostawą do domu” czy „Kultura online” treści docierały w social mediach blisko 3 mln użytkowników.

Kulturę do domów Łódzkie Centrum Wydarzeń dostarczyło, realizując „koncerty na dachu”, aby łodzianie mogli uczestniczyć w nich na swoich balkonach.Zrealizowano społeczną kampanię outdoorową i social mediową „Piotrkowska otwarta”, wspierając „cichych bohaterów” gastronomii, którzy w najtrudniejszym okresie dowozili jedzenie do domów oraz dla pracowników ochrony zdrowia.