Końcowym efektem będzie radykalne skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Nowego Sącza: zamiast trzech godzin, pociągi pokonają trasę w zaledwie godzinę. Budowa nowych torów przyspieszy także podróż ze stolicy województwa na Podhale.
W Małopolsce powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) podpisała z konsorcjum Budimeksu i tureckiego Gülermaka umowę na modernizację czwartego odcinka linii numer 104 Chabówka – Nowy Sącz. Tory na znacznej części trasy poprowadzone zostaną w nowym śladzie. Powstanie także odcinek tunelowy, będący najdłuższym tunelem kolejowym w Polsce – to on przyczyni się do radykalnego skrócenia czasu jazdy.
Czytaj więcej
Dzięki samorządowym inwestycjom współfinansowanym z funduszy UE poprawiła się jakość życia w każdym zakątku kraju. Za to różnice w poziomie rozwoju gospodarczego pozostają wysokie.
Według zapowiedzi Ministerstwa Infrastruktury, inwestycja miałaby się okazać prawdziwą rewolucją dla połączeń pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem. Będzie częścią znacznie większego projektu i nie tylko skróci czas podróży, ale poprawi efektywność połączeń, zwłaszcza w ruchu aglomeracyjnym. Zdaniem szefa resortu, Dariusza Klimczaka, ma to być przykład dla inwestycji kolejowych w całym kraju.
Na odcinku od Limanowej do bocznicy Klęczany tor o długości przeszło 12,5 km zostanie zmodernizowany i zelektryfikowany. Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka drążony będzie prawie czterokilometrowy tunel. Z kolei w Mordarce i Chomranicach powstaną nowe przystanki, a stacja w Męcinie znajdzie się w nowym miejscu. Dotychczasowy przebieg linii kolejowej zostanie przekazany samorządom dla zagospodarowania według ich potrzeb.