Reklama

Nextbike wraca do gry. Ale rynek pojazdów na minuty w dołku

Władze Warszawy rozstrzygnęły wreszcie przetarg na operatora miejskiego bike-sharingu.

Publikacja: 05.01.2021 15:06

W okresie pandemii liczba wypożyczanych w Warszawie jednośladów drastycznie spadła. Podobnie było w

W okresie pandemii liczba wypożyczanych w Warszawie jednośladów drastycznie spadła. Podobnie było w innych miastach

Foto: AdobeStock / Fotokon

Procedura była kilkukrotnie wydłużana i wątpiono, czy w kolejnym sezonie rowerowym stolica będzie dysponowała rowerami na minuty. Ostatecznie we wtorek Zarząd Dróg Miejskich wybrał firmę Nextbike Polska. Dotychczasowy operator Veturilo (świadczył usługi od dziewięciu lat) w ramach nowego kontraktu ruszy z usługami dla mieszkańców już 1 marca.

Losy tego największego system bike-sharingowego w kraju i jednego z największych w Europie wisiały na włosku po tym, jak w maju Nextbike złożył wniosek o upadłość. Teraz dla firmy, jak i całego sektora współdzielonego transportu rowerowego, wychodzi słońce.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Regionalne lotniska generują inwestycje i dają pracę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Z regionów
Systemy alarmowe pod stałą kontrolą. By dobrze działały w razie potrzeby
Z regionów
Wiatraki w Polsce nadal powstają, chociaż z probemami
Z regionów
Podkarpacie zamyka sztafetę polskich województw na Expo 2025
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Z regionów
Są pieniądze na obronę cywilną w samorządach, ale potrzeba zmian w przepisach
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama