Reklama

Tak się tworzy martwe prawo. Zakaz wjazdu dziurawy jak sito

Miasta zrzeszone w Unii Metropolii Polskich krytykują podejście Ministerstwa Klimatu do Stref Czystego Transportu. Ich zdaniem proponowane rozwiązanie jest nieskuteczne.

Publikacja: 24.12.2020 14:19

Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacj

Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacji ustawy o elektromobilności.

Foto: Fot. Pixabay

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zgłosiło projekt wprowadzenia Stref Czystego Transportu w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacji ustawy o elektromobilności.

Samorządy zrzeszone w UMP podkreślają słuszność działań mających zmniejszyć emisję zanieczyszczeń komunikacyjnych, doceniają też zmiany ograniczające ruch pojazdów na obszarach śródmiejskich. Jednak, ich zdaniem, projekt ustawy nie pozwala tworzyć efektywnych Stref Czystego Transportu, bo liczba pojazdów wyłączonych spod regulacji jest zbyt duża.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Regionalne lotniska generują inwestycje i dają pracę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Z regionów
Systemy alarmowe pod stałą kontrolą. By dobrze działały w razie potrzeby
Z regionów
Wiatraki w Polsce nadal powstają, chociaż z probemami
Z regionów
Podkarpacie zamyka sztafetę polskich województw na Expo 2025
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Z regionów
Są pieniądze na obronę cywilną w samorządach, ale potrzeba zmian w przepisach
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama