Tak się tworzy martwe prawo. Zakaz wjazdu dziurawy jak sito

Miasta zrzeszone w Unii Metropolii Polskich krytykują podejście Ministerstwa Klimatu do Stref Czystego Transportu. Ich zdaniem proponowane rozwiązanie jest nieskuteczne.

Publikacja: 24.12.2020 14:19

Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacj

Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacji ustawy o elektromobilności.

Foto: Fot. Pixabay

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zgłosiło projekt wprowadzenia Stref Czystego Transportu w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacji ustawy o elektromobilności.

Samorządy zrzeszone w UMP podkreślają słuszność działań mających zmniejszyć emisję zanieczyszczeń komunikacyjnych, doceniają też zmiany ograniczające ruch pojazdów na obszarach śródmiejskich. Jednak, ich zdaniem, projekt ustawy nie pozwala tworzyć efektywnych Stref Czystego Transportu, bo liczba pojazdów wyłączonych spod regulacji jest zbyt duża.

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Z regionów
Samorządy rozbudowują nekropolie
Z regionów
Śląsk wyludnia się najmocniej ze wszystkich województw
Z regionów
Gminy urosną kosztem sąsiadów. A niektórym odbiorą swoje tereny
Z regionów
Kraków jak Amsterdam. Też już ma nocnego burmistrza
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Z regionów
Krajobraz po burzy w małopolskim sejmiku