Tak się tworzy martwe prawo. Zakaz wjazdu dziurawy jak sito

Miasta zrzeszone w Unii Metropolii Polskich krytykują podejście Ministerstwa Klimatu do Stref Czystego Transportu. Ich zdaniem proponowane rozwiązanie jest nieskuteczne.

Publikacja: 24.12.2020 14:19

Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacj

Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacji ustawy o elektromobilności.

Foto: Fot. Pixabay

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zgłosiło projekt wprowadzenia Stref Czystego Transportu w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Przepisy ograniczające ruch pojazdów na terenach miejskich miałyby wejść w życie w ramach nowelizacji ustawy o elektromobilności.

Samorządy zrzeszone w UMP podkreślają słuszność działań mających zmniejszyć emisję zanieczyszczeń komunikacyjnych, doceniają też zmiany ograniczające ruch pojazdów na obszarach śródmiejskich. Jednak, ich zdaniem, projekt ustawy nie pozwala tworzyć efektywnych Stref Czystego Transportu, bo liczba pojazdów wyłączonych spod regulacji jest zbyt duża.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Z regionów
Olsztyn na razie nie będzie większy. Ale władze miasta się nie poddają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Z regionów
Finanse i transformacja energetyczna wśród najważniejszych wyzwań dla samorządów
Z regionów
Deszczówka w mieście się przyda. „To zasób, a nie ściek”
Z regionów
Miasta stawiają na odnawialne źródła energii. I wspierają w tym mieszkańców
Z regionów
Proste rozwiązania mogą pomóc samorządom w walce z suszą hydrologiczną
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama