Ma podkreślić znaczenie współpracy środowiska samorządowego, wzmocnić poczucie wspólnotowości i wskazać, że członkostwo w Związku przynosi korzyści płynące ze współdziałania pomiędzy miastami.
27 maja 1990 roku odbyły się pierwsze całkowicie wolne wybory do rad gmin. Były one efektem uchwalonej 8 marca 1990 roku ustawy o samorządzie terytorialnym, która została przygotowana przez Senat RP, wyłoniony w wyborach 4 czerwca 1989 roku.
Kilka dni temu rozpoczęła się kampania „Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego”. Jest ona kierowana jest zarówno do całego środowiska samorządowego ZMP, jak i do miast, które nie należą do organizacji.
Hasło kampanii zostało przedstawione graficznie w formie ukazującej słowo „zysk”, a slogany poszczególnych mutacji lokalnych zostały zindywidualizowane, dzięki czemu informują one odbiorców, że beneficjentem „zysku” płynącego ze współpracy miast jest właśnie ich miasto. I tak lokalne hasła brzmią: „Wszystkie miasta dla Wrocławia”, „Wszystkie miasta dla Sopotu”, „Wszystkie miasta dla Mielca”.
Przesłanie kampanii kierowane jest także do mieszkańców polskich miast. – Współcześnie to właśnie miasta na całym świecie biorą na swoje barki rozwiązywanie największych problemów i wyzwań. W ramach różnych sieci współpracy uczymy się od siebie nawzajem, czerpiemy inspiracje i kształtujemy lepszą rzeczywistość – mówi prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński, sekretarz Zarządu ZMP.