Reklamowy kompromis. Oto jak radzą sobie z uchwałami krajobrazowymi w Trójmieście

Gdańska Szkoła Szyldu pomoże przedsiębiorcom w spełnieniu wymogów uchwały krajobrazowej.

Publikacja: 19.02.2020 15:28

Sklep z ziołami – przed i po konsultacjach ze specjalistami Gdańskiej Szkoły Szyldu.

Sklep z ziołami – przed i po konsultacjach ze specjalistami Gdańskiej Szkoły Szyldu.

Foto: Fot. Gdańska Szkoła Szyldu

Kolejne miasta zrywają z reklamową brzydotą, wprowadzając – nie zawsze bez komplikacji – miejscowe uchwały krajobrazowe. Oręż do walki dała im ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, potocznie: ustawa krajobrazowa.

Po blisko pięciu latach od wejścia w życie przepisów władze większości miast wciąż są na początku drogi. Jednak gdzieniegdzie uchwały już działają. A to oznacza nie tylko zakaz wieszania banerów i billboardów gdzie popadnie. Przepisy nakładają też ograniczenia na firmy reklamujące się szyldem rozumianym jako tablica na budynku, w którym prowadzona jest działalność.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Z regionów
Miliony złotych z KPO dla polskich miast na tramwaje
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Z regionów
Wymień dach z eternitu. Gmina przyzna dotację na jego usunięcie
Z regionów
Na straży miasta. Samorządy szukają kandydatów do straży miejskiej
Z regionów
Burmistrz Głogówka chce sprzedać miejski zamek Elonowi Muskowi
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Z regionów
Fajerwerki coraz większym problemem dla samorządów
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku