Nowe centrum powstanie w dzielnicy Płonia, na terenie dawnej giełdy. Na 8 hektarach staną magazyny o pojemności około 20 tys. miejsc paletowych i parkingi na 250 samochodów ciężarowych. Oprócz składowania towarów i szeroko pojętej obsługi logistycznej będzie tam także dostępne miejsce na odpoczynek dla kierowców.
– Branża logistyczna jest jedną z najważniejszych w naszym mieście – komentuje Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Szczecińskiej. – Strategiczna lokalizacja na skrzyżowaniu szlaków wszystkich rodzajów transportu oraz łatwy dostęp do rynków zbytu i zaopatrzenia w Polsce, Europie i na świecie czynią miasto niezwykle atrakcyjnym miejscem do lokowania i rozwoju firm właśnie z branży logistycznej. Warto też wspomnieć, że według ostatniego raportu Jones Lang LaSalle jesteśmy w czołówce miast o największych zasobach magazynowych. Rozwojowi tego sektora oprócz doskonałego położenia miasta służą dostępność portu morskiego, lotniska cargo i sieci dróg ekspresowych, a także know-how uczelni wyższych.
Freja zamiast Transcargo
Freja to największa prywatna firma transportowa i logistyczna w Skandynawii. Jej siedziba mieści się w Skive w Danii, ma także 23 oddziały w Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Chinach i Polsce. Zatrudnia 1000 osób, z czego 100 w Polsce. Posiada 3 tys. naczep, a rocznie realizuje 3 mln transportów.
W styczniu 2018 r. Freja przejęła szczecińską firmę Transcargo wraz z jej oddziałami w Gdyni, Łodzi, Błoniu i Tczewie, a także taborem (ok. 500 naczep). W 2018 r. przychody wyniosły 141 mln zł, a w tym roku szacowany jest wzrost. Powstanie nowej firmy i budowa centrum wiążą się też ze zwiększeniem zatrudnienia w Polsce do 200 pracowników. Konsekwencją przejęcia będzie zmiana nazwy. W styczniu 2020 r. Transcargo zmieni nazwę na Freja Transport & Logistic. Tego samego dnia polska firma zostanie też przeniesiona na tę samą platformę informatyczną, z której korzysta cała grupa Freja.
CZYTAJ TAKŻE: Prezydent Szczecina: Samorząd jest obcy dla rządu