Dotyczy ona współpracy w dziedzinie elektromobilności, fotowoltaiki i transportu. Lubelska uczelnia będzie współpracować z Pocztą Polską również w zakresie organizacji praktyk studenckich. Jak poinformowała lubelska uczelnia, w jej ramach wspólnie mają być realizowane projekty dofinansowywane z funduszy Unii Europejskiej, które dotyczą badań i możliwej budowy instalacji fotowoltaicznych na terenie sortowni Poczty Polskiej w Lublinie.
– Dobór ich parametrów, ekonomiczna analiza opłacalności oraz optymalny sposób ich eksploatacji to obszary, w których naukowcy Politechniki Lubelskiej mają szansę wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie. Efekty ich pracy mogą być zaimplementowane na terenie węzła ekspedycyjno-rozdzielczego w Lublinie – podaje Politechnika Lubelska.
Jednym z planowanych projektów w ramach tej współpracy będzie budowa magazynu energii. – Jego podłączenie do instalacji fotowoltaicznej pozwoli na ładowanie i późniejsze przekazywanie magazynowej energii samochodom elektrycznym poczty – podaje Justyna Siwek, rzecznik Poczty Polskiej.
CZYTAJ TAKŻE: Dworzec naszpikowany technologiami
W kwietniu operator ogłosił przetarg na najem 20 elektrycznych samochodów dostawczych o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Pierwsza grupa elektryków ma dołączyć do pocztowej floty pojazdów jesienią. Auta trafią do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wszystkie mają być wyposażone w systemy szybkiego ładowania. Poczta skorzysta z 36-miesięcznego najmu pojazdów wraz z ich serwisem. – Połączenie systemu elektrycznego (fotowoltaika i stacje ładowania) z systemem transportowym Poczty Polskiej mogą stanowić innowację procesową i technologiczną. Takie instalacje wspomogą zasilenie stacji ładowania samochodów elektrycznych – mówi Justyna Siwek.