– Lubelski Rower Miejski to ważny element infrastruktury miejskiej, z której chętnie korzystają mieszkańcy. W 2014 roku podczas inauguracji systemu założyliśmy, że będzie on stałym elementem publicznego transportu, stąd decyzja o zapewnieniu ciągłości jego funkcjonowania w przestrzeni miasta – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. Inwestycji i Rozwoju.
Wraca rower w Lublinie
Lubelski Rower Miejski zaczął działać we wrześniu 2014 roku, a od 2016 funkcjonował w systemie aglomeracyjnym, bo obejmował miasto i powiat świdnicki.
Na koniec sezonu 2020 roku w systemie było zarejestrowanych ponad 119 tys. użytkowników. Od początku działania systemu rowery były wypożyczane 3,5 mln razy. Umowa z operatorem firmą Nextbike, wygasła z końcem poprzedniego roku. Dlatego w tym roku miasto ogłosiło przetarg na wybór nowego. Jednak w pierwszym terminie nikt się nie zgłosił. A w drugim jedynie Nextbike, a i za uruchomienie i zarządzanie systemem w najbliższych latach zażądała ona blisko 7,6 mln zł. To było aż o 2,1 mln zł więcej, niż zakładało miasto. Władze Lublina zdecydowały się dołożyć pieniędzy i dzięki temu, udało się podpisać umowę z operatorem.
CZYTAJ TAKŻE: Ścieżki rowerowe. Gdzie najlepsza infrastruktura dla cyklistów
W tym sezonie system rozpocznie funkcjonowanie w nowej odsłonie. Zmieni się przede wszystkim zakres obsługi systemu.