Zamieszanie z tramwajem dla stolicy

Przeciąga się finalizacja kontraktu na dostawę 213 pojazdów dla Tramwajów Warszawskich.

Po wyborze w przetargu oferty koreańskiego producenta Hyundai Rotem Company odwołanie od decyzji Tramwajów Warszawskich złożyła Pesa. Co prawda w środę 27 marca Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) odrzuciła główne zastrzeżenia bydgoskiego producenta, ale ma ona do rozpatrzenia jeszcze jedno jego odwołanie złożone w poniedziałek 25 marca. W opinii prawników Tramwajów Warszawskich jest ono jednak powieleniem zarzutów przedstawionych w zakończonym postępowaniu.

Hyundai będzie musiał natomiast złożyć bardziej szczegółowe informacje dotyczące spełnienia wymogów związanych z polskim prawem podatkowym. Mimo to warszawski przewoźnik jest przekonany, że ostatecznie zawrze kontrakt z Koreańczykami. – Wyrok przybliża nas do momentu, gdy będziemy mogli podpisać umowę na nawet 213 nowych tramwajów – komentowały środową decyzję KIO Tramwaje Warszawskie.

Pesa stara się wyeliminować konkurenta, bo gra toczy się o wielką stawkę. Kontrakt wart jest prawie 1,9 mld zł netto. Firma z Bydgoszczy przegrała jednak przetarg wysoka ceną – jej oferta była droższa od koreańskiej o ponad pół miliarda złotych.

Zamówienie należy do największych tego typu w Europie i obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 metrów z opcją na kolejnych 45, 18 jednokierunkowych 33-metrowych, także z opcją na kolejnych 45, oraz 20 jednokierunkowych 24-metrowych. – Ze względu na różne potrzeby przewozowe chcemy kupić trzy rodzaje szynowych pojazdów o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i w wersji dwukierunkowej. Wszystkie nowe tramwaje będą niskopodłogowe, co oznacza, że będę przyjazne niepełnosprawnym i opiekunom z dziećmi w wózkach – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Przetarg na dostawy tramwajów dla Warszawy jest częścią wielkiego programu inwestycyjnego obejmującego także rozbudowę infrastruktury. – Rozpoczęliśmy największy w historii Polski program budowy nowych linii tramwajowych. Mamy zaplanowaną budowę ponad 20 km nowych tras tramwajowych oraz nowej zajezdni – informuje Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Na liście podstawowych zadań jest budowa czterech nowych tras, które muszą być zrealizowane do końca 2023 roku. Tramwaje pojawią się tam, gdzie ich wcześniej nie było, czyli w Wilanowie lub na Białołęce. Pierwsza seria przetargów, głównie na linię do Wilanowa, musi być ogłoszona jeszcze w pierwszym półroczu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nextbike ma problemy, ale rowery wystartują w kolejnych miastach

Chociaż operator miejskich jednośladów złożył wniosek o ogłoszenie upadłości, jego rowery nie znikną z ...

Epidemia w cieniu pandemii. Miasta będą miały problem

Rękawiczki jednorazowe czy maseczki stały się większym problemem niż torebki plastikowe. Szacuje się, że ...

Krajobraz po pandemii: Polska cyfrowa vs. Polska analogowa

Rosnący interwencjonizm i protekcjonizm nie zaczęły się w obliczu pandemii, ale zdecydowanie przyspieszyły. Dla ...

Dolny Śląsk z nowym wsparciem dla branży turystycznej

Samorząd regionu przygotował kolejną ofertę pomocy dla firm. Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o środki ...

Stolica pierwsza stawia na e-parkowanie

Precyzyjnie przygotowana elektroniczna mapa ma ułatwić życie kierowcom.

Wyrównanie różnic w rozwoju, czy zdobycie większej władzy? Komu pomoże podział Mazowsza

PiS przekonuje, że chce podziału Mazowsza, by wzmocnić finansowo biedniejsze części tego województwa. Opozycja ...