Reklama

Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?

Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się bardzo powoli i zachowawczo.

Publikacja: 16.06.2025 17:07

Niebawem minie rok od wprowadzenia strefy czystego transportu w Warszawie

Niebawem minie rok od wprowadzenia strefy czystego transportu w Warszawie

Foto: shutterstock

Niebawem minie rok od wprowadzenia strefy czystego transportu w Warszawie, a kilka dni temu o ostatecznym kształcie strefy zadecydowali również radni Krakowa. Choć pojawiły się głosy krytyczne – głównie ze strony przeciwników strefy – zdaniem Aleksandra Szałańskiego z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, mimo że daleko jej do ideału, krakowska strefa ma szansę spełnić istotną funkcję.

– Z pewnością należałoby wyeliminować jakieś konkretne pojazdy, tymczasem nie ma takiego, który dzisiaj może wjechać do Krakowa, a od momentu uruchomienia strefy nie będzie miał takiej możliwości. Osoby, które mieszkają dzisiaj w Krakowie, płacą tam podatki i mają zarejestrowane auto, będą mogły się nim poruszać po całym mieście bezterminowo, chyba że je sprzedadzą – relacjonuje ekspert.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Mały autobus w dużym mieście. Też jest potrzebny
Transport
Kraków zabiega o dofinansowanie z KPO na wprowadzenie strefy czystego transportu
Transport
Kraków bez wysokiej podłogi. Umowa na 30 tramwajów za ponad 0,5 mld zł
Transport
Dotacja z UE zmniejszy korki w Krakowie
Transport
Komunikacja w województwie łódzkim pełna jest gapowiczów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama