W województwie mazowieckim o kilkanaście minut przyspieszą pociągi na trasie Nasielsk–Sierpc, co umożliwi zakończenie prowadzonych od ubiegłego roku robót na torach, pozwalających zwiększyć prędkość składów. W przyszłym roku na dalsze skrócenie czasu podróży wpłynie planowana budowa nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym, a także przeniesienie sterowania stacją Raciąż do stacji Płońsk.
W Małopolsce czerwcowa korekta rozkładu podniesie prędkość na szlaku Stary Sącz–Rytro z 80 km/h do 90 km/h (z trzema ograniczeniami do 80 km/h). Z kolei ograniczenie prędkości na szlaku Andrzejówka–Muszyna zmieni się z 40 km/h na 50 km/h. Na trasie Kraków–Katowice powstaje także nowy przystanek Pisary, zlokalizowany pomiędzy Krzeszowicami a Rudawą.
Zmodernizowane perony już oddano do eksploatacji na przystankach: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów Zdrój, Milik, Muszyna oraz na linii kolejowej nr 105 Muszyna–Krynica-Zdrój na przystanku osobowym Muszyna-Zdrój. Z początkiem lipca na Podkarpaciu uruchomiony zostanie nowy przystanek Mielec Wolności, wybudowany w ramach Programu Przystankowego pomiędzy Mielcem a Kochanówką, na linii 25 Łódź Kaliska–Dębica.
Czytaj więcej
Województwo pomorskie to region, którego mieszkańcy wykorzystują kolej najczęściej w Polsce – wyn...
Dwie nowe trasy kolejowe na Śląsku
Na terenie województwa łódzkiego prędkość pociągów zwiększą nowe przejazdy kolejowo-drogowe. Na odcinku Tomaszów Mazowiecki–Drzewica w lipcu i sierpniu br. zrealizowany zostanie ostatni etap prac, w efekcie pociągi będą kursowały z prędkością 120 km/h. Natomiast po wakacjach usprawnione będzie kursowanie składów przez stacje Baby, Rozprza i Rokiciny, co w przyszłości ma pozwolić na podniesienie prędkości nawet do 160 km/h.