Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 09.10.2025 07:31 Publikacja: 04.04.2025 15:19
GZM mocno stawia na rozwój infrastruktury, która oddzieli ruch rowerowy od pieszego i samochodowego
Foto: materiały prasowe
Inwestycja warta ponad 18 mln zł zostanie zrealizowana wraz z infrastrukturą towarzyszącą: miejscami obsługi rowerzystów oraz punktami informacyjnymi wraz ze stacją pogodową. Odcinek na terenie Tychów, liczący 3 kilometry, pobiegnie od ul. Palmowej wzdłuż ul. Katowickiej, a następnie wzdłuż ul. Beskidzkiej (droga krajowa DK 86), aż do granicy z Katowicami.
Cała velostrada będzie liczyć ok. 11 km. To druga tego rodzaju trasa rowerowa na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Między Katowicami i Tychami nie ma drogi dla rowerzystów, a jazda rowerem po łączącej je dwujezdniowej drodze krajowej nr 86 jest praktycznie niemożliwa. Dotąd wybudowano jedną velostradę - na terenie Katowic, pomiędzy dwiema dzielnicami: Brynowem i Giszowcem. Stanowi ona część trasy, która poprowadzi od Katowic aż do Mysłowic.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Coraz więcej samorządów inwestuje w tabor zero- i niskoemisyjny. Mają poprawić komfort podróży mieszkańców, ale...
Władze miasta zaprezentowały ostateczną trasę pierwszej linii metra, która za 10 lat ma powstać w Krakowie. Doce...
Coraz więcej samorządów pozbywa się gotówki z automatów mobilnych montowanych w pojazdach, coraz mniej automatów...
Autobus miejski zamawiany przez telefon na konkretną godzinę i konkretny przejazd – taką usługą na razie może po...
Już kilkadziesiąt polskich miast podpisało umowy na dostawy autobusów elektrycznych marki Yutong. Łącznie trafi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas