Reklama
Rozwiń
Reklama

Potrzebne stacje dla wodorowej floty

Autobusy na ogniwa paliwowe są w miastach od kilku lat. Infrastruktura tankowania dopiero powstaje.

Publikacja: 10.09.2024 14:21

Spośród 150 autobusów z napędem alternatywnym zarejestrowanych w Polsce w I półroczu tylko dziesięć

Spośród 150 autobusów z napędem alternatywnym zarejestrowanych w Polsce w I półroczu tylko dziesięć stanowiły te napędzane wodorem

Foto: adobestock

Na 150 autobusów z napędem alternatywnym zarejestrowanych w Polsce w pierwszej połowie 2024 r. tylko dziesięć stanowiły te napędzane wodorem. Mimo wcześniejszych zapowiedzi tego rodzaju pojazdów w miejskim transporcie przybywa wolniej, niż zakładano. Ale nie oznacza to, że samorządy zaczęły rezygnować z wodorowców: wciąż stanowią one znacznie wygodniejszą (przez dużo większy zasięg i o wiele krótsze tankowanie), choć zdecydowanie droższą alternatywę dla autobusów elektrycznych. Problemem pozostają wciąż wysokie ceny wodoru oraz konieczność budowy dedykowanych stacji z paliwem.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Buspasy już nie dla elektryków. Dziś decyzje podejmują władze lokalne
Transport
Nowe połączenia kolejowe z regionalnymi lotniskami? Jeśli będą pieniądze
Transport
Rekordowy rok w inwestycjach tramwajowych w stolicy
Transport
Duże miasta powalczą o pół miliarda zł unijnych dotacji na zeroemisyjne autobusy
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Kolejne miasta wprowadzają darmową komunikację
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama