O tym, jak ostatecznie będzie wyglądała i jakie będą jej założenia zdecydują w konsultacjach krakowianie. To najważniejsze zmiany dotyczące krakowskiej SCT.
Jakie są najważniejsze zmiany w krakowskiej strefie czystego transportu?
Przypomnijmy: krakowska SCT miała obowiązywać od 1 lipca tego roku, jednak uchwałę podjętą w sprawie strefy przez radnych uchylił Wojewódzki Sąd Administracyjny. Wyrok WSA jest nieprawomocny, więc teoretycznie uchwała nadal obowiązuje, a jej założenia mogłyby zostać wprowadzone w życie. Tak się jednak nie stanie, a podczas najbliższej sesji rady miasta 5 czerwca, radni nowej kadencji zajmą się zmianami w uchwale dotyczącej strefy.
Czytaj więcej
- Miasto nie jest przygotowane na Strefę Czystego Transportu. Wejście zapisów uchwały w życie, powinny poprzedzić analizy i konsultacje z mieszkańcami – uważa Aleksander Miszalski, prezydent Krakowa.
Dwie najważniejsze zmiany dotyczą właśnie innego terminu wprowadzenia strefy oraz zasad jej funkcjonowania. - Radni Krakowa otrzymali już projekt zmian do uchwały, przygotowany przez Zarząd Transportu Publicznego, który proponuje, by pierwszy etap SCT wprowadzić od 1 stycznia 2026 roku, a więc półtora roku później niż pierwotnie zakładano czyli od lipca tego roku – mówi Kamil Popiela z biura prasowego krakowskiego magistratu.
- Nie jesteśmy gotowi na wprowadzenie strefy od lipca. Potrzebujemy czasu, bo na pewno założenia dotyczące strefy będą jeszcze raz analizowane i dyskutowane z krakowianami. Dopiero po konsultacji z mieszkańcami i dyskusji merytorycznej będziemy podejmować decyzje na temat SCT - podkreślił Aleksander Miszalski, prezydent Krakowa.