Skoro są dopłaty do e-aut, to czemu nie do e-rowerów?

W Europie działa ok. 300 różnych programów dopłat do rowerów elektrycznych. W Polsce nie ma centralnego systemu tego typu, ale mają je już pierwsze samorządy, jak te z Gdyni czy Białegostoku.

Publikacja: 26.05.2024 07:54

Białystok i Gdynia jako pierwsze samorządy dopłacają już do zakupu rowerów elektrycznych

Białystok i Gdynia jako pierwsze samorządy dopłacają już do zakupu rowerów elektrycznych

Foto: AdobeStock

Branża rowerowa wskazuje, że popularność już działających europejskich programów wsparcia zakupów roweru elektrycznego potwierdza, że takie wsparcie jest potrzebne. Z ubiegłorocznego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, wynika, że Polacy oczekują dopłat do e-rowerów, szczególnie że przysługują one użytkownikom e-samochodów.

Sondaż: Jakie korzyści płyną z posiadania roweru elektrycznego?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Miasta stawiają na tramwaje. Wielkie wydatki na budowę nowych linii
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Transport
Miasta powiększają floty elektrycznych autobusów
Transport
Obniżyły się wymogi, dotyczące liczby aut elektrycznych w urzędach
Transport
Mniejsze miasta też będą niedostępne dla starych gratów
Transport
Droższe płatne parkowanie w miastach. Zmiany mocno zabolą kierowców