Skoro są dopłaty do e-aut, to czemu nie do e-rowerów?

W Europie działa ok. 300 różnych programów dopłat do rowerów elektrycznych. W Polsce nie ma centralnego systemu tego typu, ale mają je już pierwsze samorządy, jak te z Gdyni czy Białegostoku.

Publikacja: 26.05.2024 07:54

Białystok i Gdynia jako pierwsze samorządy dopłacają już do zakupu rowerów elektrycznych

Białystok i Gdynia jako pierwsze samorządy dopłacają już do zakupu rowerów elektrycznych

Foto: AdobeStock

Branża rowerowa wskazuje, że popularność już działających europejskich programów wsparcia zakupów roweru elektrycznego potwierdza, że takie wsparcie jest potrzebne. Z ubiegłorocznego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, wynika, że Polacy oczekują dopłat do e-rowerów, szczególnie że przysługują one użytkownikom e-samochodów.

Sondaż: Jakie korzyści płyną z posiadania roweru elektrycznego?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Transport
CPK koryguje linię kolejową do granicy z Czechami
Transport
W miastach potrzebne są tramwaje dwukierunkowe i niskopodłogowe
Transport
Tychy budują rowerową autostradę do Katowic
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Agresja w komunikacji publicznej. Pasażerowie są coraz bardziej nieobliczalni