Skoro są dopłaty do e-aut, to czemu nie do e-rowerów?

W Europie działa ok. 300 różnych programów dopłat do rowerów elektrycznych. W Polsce nie ma centralnego systemu tego typu, ale mają je już pierwsze samorządy, jak te z Gdyni czy Białegostoku.

Publikacja: 26.05.2024 07:54

Białystok i Gdynia jako pierwsze samorządy dopłacają już do zakupu rowerów elektrycznych

Białystok i Gdynia jako pierwsze samorządy dopłacają już do zakupu rowerów elektrycznych

Foto: AdobeStock

Branża rowerowa wskazuje, że popularność już działających europejskich programów wsparcia zakupów roweru elektrycznego potwierdza, że takie wsparcie jest potrzebne. Z ubiegłorocznego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, wynika, że Polacy oczekują dopłat do e-rowerów, szczególnie że przysługują one użytkownikom e-samochodów.

Sondaż: Jakie korzyści płyną z posiadania roweru elektrycznego?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Miasta bez kolei są wykluczone komunikacyjnie. Ale sytuacja powoli się poprawia
Transport
Drożeją bilety w miejskiej komunikacji. Podwyżki nawet o kilkadziesiąt procent
Transport
Regionalne pociągi tańsze na majówkę
Transport
Rower zamiast dostawczaka. Nietypowe rozwiązania w miastach
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów