Aktualizacja: 23.03.2025 12:17 Publikacja: 10.05.2024 14:17
Nowy bilet miałby ułatwić korzystanie z pociągów, autobusów miejskich i tramwajów, łącząc te różne środki komunikacji
Foto: fot. ZTM w Gdańsku
Miałby on ułatwić korzystanie z pociągów, autobusów miejskich i tramwajów, łącząc te różne środki komunikacji. Na razie projekt nie zawiera jeszcze bardzo szczegółowych rozwiązań. Wiadomo natomiast, że musiałby wymagać przygotowania dość skomplikowanych systemów sprzedażowych i rozliczeniowych.
Opcje płatności powinny być przyjazne dla podróżnych, którzy wykorzystywaliby do nich karty płatnicze, telefon komórkowy czy kody kreskowe. Objęłyby różne formy biletów, m.in. jednorazowych kupowanych na daną trasę bez względu na przewoźnika i godzinę odjazdu, biletów z możliwością wyboru opcji powrotnej, abonamentowych na konkretny odcinek trasy. Także miesięcznych bez względu na przewoźnika czy biletów obejmujących wszystkich kolejowych przewoźników regionalnych z opcją komunikacji miejskiej.
Pięć firm chce wybudować nową trasę tramwajową w Poznaniu. Z kolei Warszawa przeznaczy ponad 100 mln złotych na wykup gruntów pod tramwaj na Gocław.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
Autobusy zasilane wodorem mają szansę stać się symbolem nowoczesnej, zeroemisyjnej mobilności. Ale czy rzeczywiście mogą sprostać ekologicznym i finansowym oczekiwaniom samorządów lokalnych?
Londyńskie lotnisko Heathrow znów przyjmuje samoloty. W informacjach podaje, że w sobotę, 22 marca, jest w stanie przywrócić 85 proc. rozkładu.
Późnym wieczorem w piątek mają startować pierwsze dzisiejsze loty z londyńskiego Heathrow. Lotnisko zacznie również przyjmować wybrane loty. Wcześniej informowano, że lotnisko będzie zamknięte do północy z piątku na sobotę.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
Norwegia zdecydowała się na odważny ruch i cyfryzuje całościowo system sterowania ruchem kolejowym. W najbliższych latach jej śladem pójdą inne kraje, oczekiwany jest boom na tym rynku.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukcji emisji CO2. Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych na europejskich drogach może ograniczyć je aż o 20 mln ton CO2, czyli tyle, ile generuje siedem elektrowni węglowych.
W europejskich portach toczy się gra o przyszłość kontynentu i trwa rywalizacja z Chinami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas