Aktualizacja: 22.05.2025 07:35 Publikacja: 08.05.2024 19:05
Przeprowadzone w Katowicach testy wykazały, że Inteligentny System Transportowy skrócił czas przejazdu przez miasto o 15 proc.
Foto: adobestock
ITS składa się on z wielu podsystemów o różnych funkcjach, z których najważniejszym jest ten odpowiadający za sterowanie sygnalizacją świetlną. - Wykorzystując zainstalowane w nawierzchni jezdni pętle indukcyjne oraz umieszczone nad ulicami kamery może weryfikować aktualne natężenie ruchu i zmieniać długość wyświetlania danego rodzaju światła dla konkretnego kierunku – wyjaśnia Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach. To poprawia płynność ruchu i ogranicza emisję spalin.
Pasażerowie publicznego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) mogą od wtorku korzystać z inno...
W 2025 roku jeszcze nie uda się go przyspieszyć. Za to w roku 2026 wzrost zamówień wymusi zmiana w ustawie o ele...
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na budowę nowego systemu biletowego dla Warszawy. W dodatku znacznie dro...
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Majówka przyniosła mieszkańcom Szczecina droższe bilety miejskiej komunikacji. Przeszło 40-procentowa podwyżka m...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas