Reklama
Rozwiń

Elektryki nie na mróz? Duży problem z zasięgiem

Autobusy elektryczne niezbyt dobrze sprawdzają się w niskich temperaturach. Tej zimy problemów z eksploatacją pojazdów doświadczyły praktycznie wszystkie miasta, które je posiadają.

Publikacja: 30.01.2024 18:43

Kraków eksploatuje obecnie 121 autobusów elektrycznych, które obsługuje jedynie 14 szybkich ładoware

Kraków eksploatuje obecnie 121 autobusów elektrycznych, które obsługuje jedynie 14 szybkich ładowarek w ośmiu punktach miasta

Foto: AdobeStock

Najdotkliwszym problemem okazał się malejący zasięg. Standardowo to 200–300 km, ale podczas niskich temperatur zasięg ten potrafił spaść kilkakrotnie, nawet do kilkudziesięciu kilometrów.

– Skutki spadku zasięgu łatwo przewidzieć. Autobus może się rozładować i zatrzymać albo wypadnie z kursu, bo pojedzie na stację ładowania. Przewoźnik będzie musiał wysłać inny autobus do wożenia pasażerów. W obu przypadkach oznacza to korki, spóźnienia i stracony czas – podsumowuje Dariusz Nowak, rzecznik krakowskiego magistratu. – Tej zimy problemy z zasięgami pojawiły się u nas, ale też w Warszawie, Nowym Targu czy Gdańsku. I w... Oslo, które zostało sparaliżowane komunikacyjnie i musiało przywrócić wycofane z użytkowania pojazdy spalinowe – podkreśla rzecznik.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Transport
Będzie więcej linii tramwajowych w Polsce. Miasta inwestują w nowe trasy
Transport
Masowa awaria autobusów wodorowych w Poznaniu. Diesle znów na ulicach
Transport
Startuje nowy sezon rowerowy w Polsce. Jakie zmiany przygotowały władze miast?
Transport
Katowice mają swoją pierwszą velostradę
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Transport
Kto zostanie Rowerową Stolicą Polski w 2025 roku? Zgłoszenia do połowy maja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń