Aktualizacja: 21.03.2025 15:33 Publikacja: 30.01.2024 18:43
Kraków eksploatuje obecnie 121 autobusów elektrycznych, które obsługuje jedynie 14 szybkich ładowarek w ośmiu punktach miasta
Foto: AdobeStock
Najdotkliwszym problemem okazał się malejący zasięg. Standardowo to 200–300 km, ale podczas niskich temperatur zasięg ten potrafił spaść kilkakrotnie, nawet do kilkudziesięciu kilometrów.
– Skutki spadku zasięgu łatwo przewidzieć. Autobus może się rozładować i zatrzymać albo wypadnie z kursu, bo pojedzie na stację ładowania. Przewoźnik będzie musiał wysłać inny autobus do wożenia pasażerów. W obu przypadkach oznacza to korki, spóźnienia i stracony czas – podsumowuje Dariusz Nowak, rzecznik krakowskiego magistratu. – Tej zimy problemy z zasięgami pojawiły się u nas, ale też w Warszawie, Nowym Targu czy Gdańsku. I w... Oslo, które zostało sparaliżowane komunikacyjnie i musiało przywrócić wycofane z użytkowania pojazdy spalinowe – podkreśla rzecznik.
Pięć firm chce wybudować nową trasę tramwajową w Poznaniu. Z kolei Warszawa przeznaczy ponad 100 mln złotych na wykup gruntów pod tramwaj na Gocław.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Coraz więcej wrocławian szuka miejsca do życia, które da im nie tylko łatwy i szybki dostęp do miejskich udogodnień, ale też bliskość natury, pozwalającej na regenerację i wytchnienie od codziennego zgiełku. W ten trend wpisuje się osiedle Lokum Porto na Starym Mieście.
Norwegia zdecydowała się na odważny ruch i cyfryzuje całościowo system sterowania ruchem kolejowym. W najbliższych latach jej śladem pójdą inne kraje, oczekiwany jest boom na tym rynku.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
Nowy raportu think tanku T&E „State of European Transport” potwierdza sukcesy unijnej polityki dotyczącej redukcji emisji CO2. Rosnąca liczba pojazdów elektrycznych na europejskich drogach może ograniczyć je aż o 20 mln ton CO2, czyli tyle, ile generuje siedem elektrowni węglowych.
Ja boję się przede wszystkim niesprawiedliwości. Za co można mnie zatrzymać? - pytał w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem Daniel Obajtek, europoseł PiS i były prezes Orlenu.
W europejskich portach toczy się gra o przyszłość kontynentu i trwa rywalizacja z Chinami.
Pokrzywdzenie wierzycieli zachodzi, gdy wyzbycie się nieruchomości obciążonej hipoteką przez dłużnika doprowadziło do powstania lub zwiększenia nadwyżki jego pasywów nad aktywami.
Pierwsze własne instalacje wytwórcze mają już Orlen i Grupa Polsat Plus. Nad uruchomieniem produkcji zastawiają się też inne firmy. Rozwój rynku wodoru uzależniony jest jednak od wsparcia regulacyjnego, finansowego i infrastrukturalnego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas