Aktualizacja: 19.03.2025 07:02 Publikacja: 28.11.2023 18:41
Nowa trasa tramwajowa ma mieć prawie 8 kilometrów i 31 przystanków
Foto: adobestock
Realizacja tego strategicznego dla stołecznej komunikacji publicznej przedsięwzięcia powinna się zakończyć w pierwszej połowie 2024 r. Jednak do tej pory tempo prac wyraźnie odbiega od pierwotnych planów, na co wskazuje przesuwanie oficjalnie podawanych terminów otwarcia ulic na przebiegu trasy. Przygotowywany jest za to aneks do kontraktu, który formalnie pozwoli przesunąć termin oddania trasy. Jak długo? Niewykluczone, że nawet do końca przyszłego roku.
Jeszcze dwa miesiące temu wydawało się, że wiosną przyszłego roku nową trasą tramwaj dotrze przynajmniej do Błoń Wilanowskich, co sugerował burmistrz Wilanowa. Wcześniej władze Budimeksu zapowiadały, że w drugiej połowie 2023 r. większość trasy zostanie oddana do użytku. Teraz zarówno Tramwaje Warszawskie jak i wykonawca trasy unikają podawania jakichkolwiek terminów. Do dziś żaden z odcinków nowej linii nie został definitywnie ukończony poprzez włączenie go do ruchu.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Do kolejnych inwestycji rowerowych szykują się Katowice. Jeszcze w lutym ruszy warta blisko 4 mln zł budowa nowej drogi dla rowerów w Szopienicach, łącząca ulicę Brynicy z Sosnowiecką.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Jesteśmy za biogazowniami, ale niekoniecznie w naszym sąsiedztwie. Społeczności lokalne często niechętnie, a nawet wrogo odnoszą się do budowy i funkcjonowania biogazowni w ich sąsiedztwie. To w dużej mierze skutek niewystarczających działań informacyjnych i edukacyjnych. Na szczęście, coraz częściej inwestorzy i władze samorządowe sięgają po sprawdzone metody komunikacji, budując zaufanie i współpracując z mieszkańcami oraz innymi zainteresowanymi stronami.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Historyczna zmiana konstytucji RFN ma fundamentalne znaczenie nie tylko dla bezpieczeństwa Niemiec, ale i przyszłości największej europejskiej gospodarki.
Sławomir Mentzen idzie po drugie miejsce w I turze wyborów prezydenckich, a jeśli mu się uda, będzie walczył o prezydenturę i nie jest na straconej pozycji. Kandydat Konfederacji fascynuje przede wszystkim młodych mężczyzn, którzy się boją, że trzeba będzie oddać władzę nad światem. Bo ich dziadkom i ojcom rządzenie wychodzi coraz gorzej.
Choć termin na rejestrację jeszcze nie minął, już wiadomo, że przed nadchodzącą elekcją prezydencką będzie najwięcej w historii komitetów wyborczych. Większość nie poradzi sobie ze zbiórką 100 tys. podpisów, ale i tak specjaliści mówią o ciekawym zjawisku społecznym.
Blisko pół miliarda złotych wyniosą odpisy gdańskiej Energi, które wpłyną na wyniki finansowe spółki za poprzedni rok. Straty z tego tytułu – to jak tłumaczy Energia – w dużym stopniu efekt nietrafionych decyzji inwestycyjnych w OZE zawartych na chwilę przed wyborami parlamentarnymi w 2023 r. Spółka narazie nie informuje czy będzie składać doniesienia do prokuratury w tej sprawie.
Największym wyzwaniem dla polskiej gospodarki jest transformacja przemysłu i transportu – oceniają eksperci firmy doradczej PwC.
Przed nami dwie fale wielkiego procesu inwestycyjnego: energetyczna i robotyzacyjna – wskazują przedstawiciele PKO BP.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas