Ta droga rowerowa o podwyższonym standardzie wraz z infrastrukturą dla pieszych ma być gotowa pod koniec przyszłego roku – podał serwis katowice24.info. Połączy dwie dzielnice miasta: Brynów oraz Giszowiec. Natomiast docelowo będzie stanowić część trasy biegnącej od Katowic aż do Mysłowic, gdzie zakończy się w rejonie ronda Rotmistrza Pileckiego.
Velostrada będzie mieć swój początek w rejonie ul. Kolistej na Giszowcu, następnie zostanie poprowadzona pod jezdniami drogi krajowej DK86 i pobiegnie dalej śladem dawnej kolei piaskowej. Połączy się z ul. Francuską i terenami w rejonie Katowickiego Parku Leśnego oraz przystanku autobusowego Muchowiec Korty Pętla. Dalej trasą będzie można dostać się do przejścia pieszo-rowerowego w sąsiedztwie ul. Huberta oraz skrzyżowania z trasą rowerową nr 1.
Rowerowa obwodnica ominie gęstą zabudowę
Jak podaje branżowy InfoBike, pierwszy odcinek velostrady w Katowicach będzie spełniał standardy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), która przygotowała założenia tego rodzaju tras w ramach całej aglomeracji. Velostrada w części dla rowerzystów będzie miała 4 metry szerokości, natomiast biegnący równolegle chodnik dla pieszych, oddzielony od drogi rowerowej szerokim na półtora metra pasem zieleni, będzie miał szerokość 2 metrów. Trasa o długości ponad 4 kilometrów zostanie oświetlona, powstaną przy niej miejsca obsługi rowerzystów.
Czytaj więcej
Trzeci w Europie i największy w Polsce system rowerów publicznych ruszy wiosną 2024 r. W 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii powstanie ponad 900 stacji rowerowych, z których można będzie wypożyczyć 7 tys. rowerów.
Velostrada z Katowic do Mysłowic o długości ok. 9 kilometrów będzie jedną z pierwszych czterech, jakie powstaną na terenach GZM. O blisko kilometr dłuższa będzie velostrada z Katowic do Sosnowca, prowadząca od katowickich Bulwarów Rawy w okolicy ul. Bankowej, przez tereny na wschód od drogi ekspresowej S86, aż po centrum Sosnowca. Koniec trasy został przewidziany przy parku Dietla, nieopodal ul. Żeromskiego. Jeszcze dłuższa, ok. 14-kilometrowa będzie trasa z Katowic do Tychów. Koncepcja tego odcinka zakłada przebieg trasy z Giszowca, przez Murcki, do tyskiego Czułowa wzdłuż drogi krajowej nr 86. Planowane jest obejście Murcek od strony wschodniej i ominięcie gęstej zabudowy Czułowa poprzez rowerową obwodnicę, oddalona od zabudowań. Od strony zakończenia velostrady w Tychach planowane jest bezkolizyjne przejście nad ruchliwą drogą krajową DK44 i połączenie z siecią miejskich dróg rowerowych.