Przygotowano dla niego środkowy pas popularnej trasy dla rolkarzy, który wykorzystywany jest do testów w godzinach od 8 do 16, gdy amatorów rolek jest niewielu. Na terenie, po którym porusza się pojazd, rozmieszczone zostały tablice informacyjne oraz znaki ostrzegawcze. W czasie jazdy w środku jest operator, który w razie nieprzewidzianych sytuacji może przejąć kontrolę nad autobusem.
Miasto zakłada, że jeśli testy wypadną pozytywnie, wiosną zostanie uruchomiony dwutygodniowy program pilotażowy. Będzie miał znacznie szerszy zasięg: wzdłuż ul. Trzech Stawów zostaną wyznaczone przystanki, a regularne kursy będą odbywać się już z pasażerami.
- Stajemy się innowatorami z zakresu transportu zbiorowego – powiedział prezydent Katowic Marcin Krupa. - Przyglądamy się uważnie wszelkim innowacjom w dziedzinie komunikacji zbiorowej, stąd ciągła modernizacja i unowocześnianie taboru przez PKM Katowice, np. poprzez zakup autobusów elektrycznych, hybrydowych czy zasilanych gazem – dodał.
Czytaj więcej
Częstochowa planuje wprowadzenie do autobusowej komunikacji pojazdów zasilanych wodorem. Postanowiła też już zabezpieczyć infrastrukturę tankowania i zaopatrzenie w paliwo.
Testowany autobus ma elektryczny napęd, 200-kilometrowy zasięg i może zabrać na pokład 15 osób. Został wyposażony w sensory, systemy rozpoznawania obiektów 3D oraz sztuczną inteligencję. Kluczowym elementem umożliwiającym autonomiczną jazdę jest system lokalizacji, pozwalający na centymetrową dokładność. Przed wprowadzeniem pojazdu do ruchu zostanie on wyposażony w mapy wysokiej rozdzielczości z danymi m.in. o wysokości terenu czy występującej infrastrukturze.